Abstract | Predmet rada je angažiranost korisnika mobilnih aplikacija za lojalnost te njezina uloga u stvaranju vrijednosti za korisnika. Cilj rada je istražiti kakvu ulogu ima angažiranost u stvaranju vrijednosti za korisnika mobilnih aplikacija za lojalnost.
Razvojem novih tehnologija mobilne aplikacije postaju neizostavan dio suvremenog poslovanja, posebice u sektoru maloprodaje. Za dugoročni uspjeh trgovačkih lanaca presudna je lojalnost potrošača, a razumijevanje mobilnih aplikacija na lojalnost pruža trgovačkim lancima priliku za prilagodbom strategije te zadržavanje i privlačenje novih kupaca. Također, mobilne aplikacije za lojalnost nude priliku za pružanje personaliziranog sadržaja, bolje ponude te upoznavanje i praćenje potrošača, što rezultira lojalnošću.
Potrošači danas od mobilnih aplikacija očekuju vrijednost. Stoga, ukupna vrijednost za korisnika prema literaturi ima tri bitne dimenzije koje proizlaze iz dobivene vrijednosti, vrijednosti marke i vrijednosti odnosa. Dobivena vrijednost je objektivna procjena potrošača te uključuje prepoznavanje cijene, kvalitete i dobivenih pogodnosti korištenja mobilne aplikacije. Vrijednost marke iz perspektive potrošača zasniva se na subjektivnoj procjeni marke. Na kraju, vrijednost donosa vezana je uz posebne elemente odnosa potrošača i mobilne aplikacije. Navedeni elementi predstavljaju čimbenike koji povezuju kupce s markom i utječu na njihovu odluku i namjeru.
Provedeno je primarno istraživanje na namjernom prigodnom uzorku 200 ispitanika. Analizom podataka utvrđeno je da dio ispitanika ne koristi mobilne aplikacije za lojalnost zbog nepovjerenja u sigurnost aplikacija i jer nemaju potrebu.
Iako je veći dio oni koji koriste mobilne aplikacije za lojalnost neutralnog stava, ispitanici su se složili da po pitanju angažiranosti s mobilnom aplikacijom za lojalnost, bitno je da sadržaj prikazan unutar mobilne aplikacije sadrži najnovije informacije, da je korištenje mobilne aplikacije za lojalnost je moderno, te da mobilna aplikacija nudi prilagođeno pretraživanje informacija. S aspekta vrijednosti, ispitanici su se složili da sadržaj mobilne aplikacije pomaže u donošenju dobrih odluka o kupnji te u pogledu namjere ponovne kupnje su se složili da namjeravaju nastaviti koristiti mobilnu aplikaciju lojalnosti i kupovati proizvode u budućnosti.
Dobiveni rezultati su indikativni, te ne mogu se generalizirati na sve korisnike i ne korisnike mobilnih aplikacija za lojalnost u Republici Hrvatskoj. |
Abstract (english) | The subject of this paper is user engagement with mobile loyalty apps and its role in creating value for users. The aim is to explore the role that engagement plays in generating value for users of mobile loyalty apps.
With the advancement of new technologies, mobile apps have become an indispensable part of modern business, especially in the retail sector. For the long-term success of retail chains, customer loyalty is crucial, and understanding how mobile apps impact loyalty provides retail chains with an opportunity to adapt their strategies, retain customers, and attract new ones. Additionally, mobile loyalty apps offer the chance to provide personalized content, better offers, and insights into consumer behavior, leading to increased loyalty.
Today, consumers expect value from mobile apps. Therefore, according to the literature, overall value for users consists of three key dimensions: perceived value, brand value, and relationship value. Perceived value is an objective assessment by consumers, including the recognition of price, quality, and the benefits of using the mobile app. Brand value, from the consumer's perspective, is based on a subjective assessment of the brand. Finally, relationship value is tied to specific elements of the relationship between the consumer and the mobile app. These elements represent factors that connect customers to the brand and influence their decisions and intentions.
Primary research was conducted on a purposive convenience sample of 200 respondents. Data analysis revealed that some respondents do not use mobile loyalty apps due to distrust in the security of the apps, and because they don’t need them.
Although the majority of those who use mobile loyalty apps have neutral attitude, respondents agreed that, in terms of engagement with a mobile loyalty app, it is important that the content displayed within the mobile app contains the latest information, that using the mobile loyalty app is modern, and that the mobile app offers customized information searches. From the perspective of value, respondents agreed that the content of the mobile app helps them make good purchasing decisions, and regarding the intention to repurchase, they agreed that they intend to continue using the loyalty app and purchasing products in the future.
The results obtained are indicative and cannot be generalized to all users and non-users of mobile loyalty apps in the Republic of Croatia. |