Abstract | Ovaj diplomski rad usmjeren je na kontrolu kvalitete vrhovnih revizijskih institucija. Državna revizija ima ključnu ulogu u svakoj zemlji, uključujući Australiju, s obzirom da predstavlja bitan nadzorni mehanizam. Uz Australski državni ured za reviziju postoji i šest saveznih država i dva teritorija gdje svaki ima glavni grad u kojem je i državni ured za reviziju koji blisko surađuje sa glavnim Australskim. Vrhovne revizijske institucije provjeravaju točnost, vjerodostojnost i istinitost financijskih izvještaja te prate i prikazuju na koji način subjekti revizije u javnom sektoru koriste sredstava i koriste li ih na pošten i legalan način. Također, vrhovne revizijske institucije dužne su se pridržavati zakona, određenih standarda i drugih propisa u svom poslovanju. Veliku odgovornost snosi i glavni revizor koji odgovara Parlamentu Australije. U ovome radu cilj je, dakle, približiti načine koje vrhovne revizijske institucije koriste prilikom kontrole kvalitete vlastitog rada odnosno revizije kao i profesije glavnog revizora. Iako vrhovne revizijske institucije provode vlastite kontrole kvalitete, kontroliraju tj. nadziru ih i druga tijela o kojima će biti više riječi u samom radu. Naglasak rada je dakako na kontroli kvalitete vrhovnih revizijskih institucija koja mora biti na zavidnoj razini, kako bi i sam posao revizijskih institucija bio obavljen onako kako je propisano i zakonom određeno. Isto se može postići kontinuiranom edukacijom glavnog revizora te zaposlenika institucije, kontrolom revizije financijskih izvještaja i revizije učinkovitosti koje vrhovne revizijske institucije podnose Parlamentu, rotacijom revizijskog osoblja i slično. |
Abstract (english) | This diploma essey is focused on the quality control of supreme audit institutions. The state audit plays a key role in every country, including Australia, as it is an important oversight mechanism. In addition to the Australian National Audit Office, there are six states and two territories, each with a capital city in which there is a national audit office that works closely with the main Australian. Supreme audit institutions control the accuracy, credibility and truthfulness of financial statements and monitor and report on how audited entities in the public sector use funds and whether they use them in a fair and legal manner. Supreme audit institutions must also comply with laws, certain standards and other regulations in their operations. The Auditor-General, who is responsible to the Parliament of Australia, also bears great responsibility. The aim of this paper is, therefore, to present the methods used by supreme audit institutions when controlling their work, i.e. auditing, as well as the profession of auditor general although supreme audit institutions conduct their own quality controls, they are also controlled, i.e. supervised, by other bodies, which will be discussed in more detail in the paper itself.. The emphasis of this work is of course on the quality control of supreme audit institutions, which must be at an enviable level, so that the work of the audit institutions itself is carried out as prescribed and determined by law. This can be achieved through continuous training of the auditor general and the institution's employees, control of the financial statements audit and performance audits that supreme audit institutions submit to Parliament, rotation of audit staff and similar |