Abstract | Osnovni cilj djelovanja većine organizacijskih oblika, ali i pojedinaca, je stvaranje profita. Međutim, neke organizacije i pojedinci, vođeni temeljnim ljudskim vrednotama, teže ostvarenju društvenog dobra kao temeljnog cilja djelovanja. Profesionalna udruženja pojedinaca koja ne djeluju s ciljem ostvarenja profita, nazivaju se neprofitnim organizacijama. S obzirom na učestalost kriza, ekonomskih, ekoloških, a sve češće i kriza pojedinaca na osobnoj razini, neprofitne organizacije kao udruženja pojedinaca povezanih istim interesima, imaju sve značajniju ulogu u društvu. Uspješnost njihova djelovanja uvelike ovisi o marketingu kojeg primjenjuju, u svakodnevnim, ali i u kriznim situacijama.
Rizik od kriznih situacija sastavni je dio naše svakodnevice. Krizne situacije mogu se ponajprije podijeliti na one koje su uzrokovane ljudskim faktorom i one koje je prouzrokovala prirodna sila. Da bi se uspješno kontrolirala krizna situacija mora se raspolagati potpunim i pravovremenim informacijama o kriznoj situaciji, u slučaju ovog diplomskog rada, prirodnim nepogodama, te komunicirati proaktivno. U tu svrhu, neprofitne organizacije često posežu za društvenim medijima, naročito društvenim mrežama kao sve popularnijim komunikacijskim kanalom koji ispunjava glavni komunikacijski cilj, a to je velika brzina kolanja informacija prema što većem broju ljudi.
Znanstvenom metodom analize sadržaja djelovanja neprofitnih organizacija za vrijeme kriza na Haitiju 2010. g. te za vrijeme i nakon poplava na području Gunje 2014. g., društvene mreže su se iskazale kao idealan interaktivni komunikacijski kanal. Društvenim mrežama izrazitom brzinom šire se informacije i povezuju članovi bez obzira na geografske i vremenske udaljenosti što je jedan od temeljnih ciljeva kriznog komuniciranja, ali i djelovanja neprofitnih organizacija. |