Abstract | Predmet ovog rada je e-učenje, aktualni trendovi i stanje u Hrvatskoj i svijetu. E-učenje predstavlja budućnost učenja te podrazumijeva korištenje elektroničkih medija i informacijsko komunikacijske tehnologije u obrazovanju. Svrha e-učenja, a ujedno i glavna prednost je poboljšanje kvalitete učenja eliminiranjem problema vremenske nepodudarnosti i dislokacije pružatelja i primatelja usluge. E-učenje nije zamjena za klasično učenje, ono predstavlja kvalitetnu nadogradnju postojećeg obrazovnog procesa. Osnovne prednosti e-učenja su: praktičnost i prenosivost, smanjenje troškova, fleksibilnost, zadržavanje koncentracije te dobra suradnja i komunikacija. S druge strane, najveći nedostatak e-učenja predstavlja izostanak osobnog kontakta između korisnika te nedostatak motivacije koji proizlazi iz njega. Osim za učenje, e-učenje može se koristiti za organizaciju online tečajeva, raznih konferencija ili za dodatno usavršavanje zaposlenika. U Hrvatskoj se e-učenje najviše primjenjuje u osnovnim i srednjim školama, na fakultetima i ostalim obrazovnim institucijama. Trenutno najpopularniji sustavi za e-učenje u Hrvatskoj su Merlin, MoD i CARNetov Loomen Moodle. Aktualni trendovi e-učenja u svijetu su mobilno učenje, gemifikacija, masovno otvoreni online tečajevi, Tin Can API i koncept pričanja priča. Također, društvene mreže, zbog svoje velike popularnosti, imaju velik utjecaj na obrazovanje i predstavljaju jedan novi aspekt e-učenja. U budućnosti se očekuje da će e-učenje nastaviti rasti u većini svjetskih organizacija i obrazovnih institucija, te da će se usavršiti implementacija e-učenja u proces upravljanja organizacijskim performansama. |
Abstract (english) | The subject of this work is e-learning, current trends and the situation in Croatia and worldwide. E-learning is the future of learning and implies the use of electronic media and information and communication technology in education. The purpose of e-learning, and also the main priority is to improve the quality of learning by eliminating the time-mismatch and dislocation of providers and recipients of services. E-learning is not a replacement for traditional learning, it is a quality upgrade of the educational process. The basic advantages of e-learning are: convenience and portability, cost reduction, flexibility, concentration retention and good cooperation and communication. On the other hand, the biggest disadvantage of e-learning is the lack of personal contact between the user and the lack of motivation that comes from it. Besides for learning, e-learning can be used to organize online courses, various conferences or for further training of employees. In Croatia, e-learning is used in most primary and secondary schools, universities and other educational institutions. Currently the most popular systems for e-learning in Croatia are Merlin, MoD and CARNet Loomen Moodle. Actual trends in e-learning in the world are mobile learning, gamification, massive open online courses, Tin Can API and the concept of storytelling. Also, social networks, because of their great popularity, have a huge impact on education and represent a new aspect of e-learning. In the future it is expected that e-learning will continue to grow in most of the world organizations and educational institutions, and that will improve the implementation of e-learning in the process of managing organizational performance. |