Abstract | Istraživanja relevantne domaće, ali i strane literature pokazala su kako ne postoji jedinstvena i općeprihvaćena definicija pojma „manifestacija“, a razlike koje postoje među definicijama uglavnom su rezultat pristupa pojedinih autora.
Događanje ili manifestaciju, neovisno o nepostojanju jednoznačne definicije, karakterizira sljedeće:
• najčešće se radi o jedinstvenom životnom iskustvu,
• obično se održava samo jednom, pri čemu može biti i vrlo skupa,
• održava se u kratkom vremenskom razdoblju,
• iziskuje dugotrajno i pažljivo planiranje,
• podrazumijeva visoki rizik, osobito financijske i sigurnosne naravi,
• svi ljudi uključeni u događaj, pa i organizacijski tim, puno toga stavljaju na kocku.
Proizvodi događanja u pravilu podrazumijevaju kombinaciju dobara i usluga, što predstavlja pravi izazov za sve uključene u marketing događanja.
Marketing predstavlja veoma važnu dimenziju svakog događanja s obzirom da služi u procesu privlačenja publike koja je nužna pretpostavka ostvarivanja svake manifestacije.
Prilikom rada na marketingu događanja potrebno je postići usklađenost između značajki proizvoda i potreba publike, a krajnji cilj koje svaki menadžer tijekom organizacije manifestacije nastoji ostvariti jest povećanje ugleda manifestacije (i povezanih sponzora), zadovoljenje potreba publike, te u većini slučajeva ostvarenje prihoda.
Sve marketinške aktivnosti, kao i korake u procesu marketinga manifestacija, valja analizirati kroz prizmu elemenata marketinškog spleta: proizvoda, cijene, lokacije, promocije i pozicioniranja.
Prilikom analize elemenata, menadžer, odnosno ljudi koji rade na organizaciji određene manifestacije, moraju razmotriti neka važna pitanja. Primjerice: da li je događanje dobro pozicionirano; jesu li promotivne aktivnosti bile djelotvorne; da li je postignuta odgovarajuća cijena i distribucija proizvoda (usluge) i sl. Samo sinergijsko djelovanje navedenih elemenata osigurava uspjeh manifestacije. |