Abstract | Obzirom da je sve veći broj ljudi oboljelih od raka, od respiratornih i probavnih te kroničnih bolesti, a to se povezuje s nezdravom prehranom i užurbanim načinom života, svi negativni efekti zdravstvenih problema stvaraju ljudima potrebu da se vrate tradicionalnim i zdravijim načinima proizvodnje, za organski uzgojenom hranom i k tome da pobjegnu od urbanih i industrijaliziranih životnih sredina. Tu autohtona eno-gastronomija cijele Hrvatske pa i regije Istočna Slavonija dobiva na važnosti i može stvoriti privlačnu osnovu za turiste iz emitivnih tržišta te usmjeriti turistička kretanja na željeni način adekvatnom turističkom promocijom.
Ekonomski učinci eno-gastronomskog turizma se ne mogu promatrati izolirano od društvenih, ekoloških, kulturoloških, političkih i ostalih. Štoviše, osobito ne učinci eno-gastronomskog turizma koji je isprepleten s ostalim specifičnim oblicima turizma, ponajviše kulturnim, seoskim, eko, lovnim i manifestacijskim. Njihova povezanost je snažna i komplementarna. Turistička potrošnja je polazna osnova svih ekonomskih učinaka turizma jer bez njene realizacije ne bi bilo ni ekonomskih učinaka. Stoga, potrošnja u okviru jednog specifičnog oblika turizma može biti potaknuta potrošnjom iz okvira drugog i tako se uzajamno podupiru. Eno-gastronomski specifični oblik turizma u jezgri turističkog motiva za dolazak u receptivnu destinaciju ima jednu od najjačih fizioloških potreba, a to su potreba za hranom i pićem (za egzistencijom i preživljavanjem). Ako se na dobar način prezentira kvaliteta i vrijednost eno-gastronomske ponude promatrane regije, turisti će vidjeti veću vrijednost za novac i biti spremniji na veću potrošnju. Navedeno ukazuje na to da ako se na temeljnoj turističkoj usluzi kao što je prehrana može stvoriti velika “marža“ i povećati osnovna pansionska potrošnja, onda se prihod od svih dodatnih naplatnih usluga iz oblasti sporta, rekreacije, avanture, zabave, edukacije i sl. može smatrati visokom turističkom potrošnjom, a to je već godinama strateški cilj nacionalni krovnih organizacija u hrvatskom turizmu. |