Abstract | U današnje vrijeme teško je zamisliti život bez televizije, mobitela, računala i drugih sredstava javnog komuniciranja, bez socijalnih medija i drugih digitalnih platformi. Mediji nam, prvenstveno, proširuju naše znanje, obrazuju nas i kulturno obogaćuju. Na taj način, mediji utječu na formiranje našeg mišljenja, oni nam putem oglasa diktiraju način života, stil oblačenja, planova za budućnost. Činjenica je da čovjek 70% slobodnog vremena provodi uz medije, odnosno sredstva masovne komunikacije. Ljudi imaju potrebu biti informirani o onome što se oko njih događa.
U posljednjih 70-ak godina, rastom sportske industrije, dolazi i do povećanja sportskog oglašavanja. Sport osim kao društvena potreba predstavlja i ekonomsku kategoriju u funkciji zapošljavanja, pokretača proizvodnje i ekonomskog rasta, promocije, komunikacije s tržištem i ostalih marketinških aktivnosti. Drugim riječima, poduzeća su prepoznala sport kao zanimljivu platformu za oglašavanje. Putem oglašavanja u sportu, potencijalni potrošači, gledajući neki sportski događaj (zajedno sa svim njegovim elementima) nehotice prihvaćaju oglašavačke poruke, te se čak u većini slučajeva i s njom poistovjećuju. Naime, istraživanja u svijetu dokazala su da sportske ličnosti u velikoj mjeri imaju znatan utjecaj na kupovno ponašanje mladih. To je jednostavan psihološki učinak: ljudi kupujući proizvod koji promiče sportska ličnost kojoj se dive, podsvjesno vjeruju, da će noseći tu vrstu proizvoda i sami zadobiti osobine te ličnosti te da će noseći proizvod biti sličniji toj osobi. |