Abstract | Razvoj inovacije koja se odnosi na interno poslovanje poduzeća može doprinijeti boljoj internoj organizaciji poduzeća, ostvarivanju ušteda u poslovanju te brojnih drugih prednosti. Dok, s razvojem inovacija koje imaju efekta na proizvode i usluge, poduzeće može potencijalno dobiti nove kupce te ostvariti veći udio te profite na određenom tržištu. Danas većina poduzeća prepoznaje pozitivne utjecaje koje inovacije mogu imati na poslovanje, ali se pritom mogu pojaviti određeni problemi kao što je primjerice nemogućnost financiranja implementacije određene inovacije u poslovanje poduzeća ili financiranje razvoja novog inovativnog proizvoda. Taj problem je posebice izražen kada je riječ o malom gospodarstvu na području Republike Hrvatske, što se djelomice rješava financiranjem iz alternativnih izvora financiranja kao što je financiranje crowdfundingom ili uz pomoć poslovnih anđela, ali u konačnici kod određenog broja inovacija izostaje i ovakav način financiranja, što potencijalno može imati negativan utjecaj na razvoj poduzetništva i inovativnosti u RH.
U teorijskom dijelu ovog rada razrađuju se temeljni pojmovi ovog rada, dok je naglasak stavljen na empirijski dio u kojem se prikazuju rezultati provedenog anketnog istraživanja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 145 mladih, odnosno studenata Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, većinom starosti od 21 do 30 godina te s većim udjelom žena u odnosu na udio mušakaraca. Gotovo svi ispitanici su upoznati s pojmom inovacija, ali ipak samo ¾ ispitanika razlikuje pojmove inovacija i izum. Gotovo svi ispitanici smatraju da inovacije mogu imati značajan utjecaj na razvoj gospodarstva RH te da je iz tog razloga nužno poticati razvoj novih inovacija. Većina ispitanika smatra da su inovacije temelj razvoja konkurentskih prednosti te da su ujedno i temelj za diferenciranje poduzeća u odnosu na njegove konkurente, a što može pozitivno djelovati na poslovanje poduzeća. ¾ ispitanika smatra da inovacije mogu doprinijeti smanjivanju troškova poslovanja, dok veći broj ispitanika smatra da inovacije mogu potaknuti društveno odgovorno poslovanje poduzeća. Bitno je naglasiti da veliki broj ispitanika smatra kako poduzeća koja ulažu u inovacije imaju veću mogućnost uspjeha, ali i preživljavanja tijekom kriznih razdoblja. |
Abstract (english) | The development of innovation related to the internal business of the company can contribute to the better internal organization of the company, the realization of savings in the business and many other benefits. Whereas, with the development of innovations that have an effect on products and services, a company can potentially gain new customers and achieve a higher share and profits in a particular market. Today, most companies recognize the positive effects that innovation can have on business, but certain problems can arise, such as the inability to finance the implementation of a particular innovation in the company's business or funding the development of a new innovative product. This problem is particularly pronounced when it comes to small businesses in the Republic of Croatia, which is partly solved by funding from alternative sources of funding such as crowdfunding or with the help of business angels, but ultimately a number of innovations lack this method of financing, which potentially may have a negative impact on the development of entrepreneurship and innovation in the Republic of Croatia.
In the theoretical part of this paper, the basic concepts of this paper are elaborated, while the emphasis is placed on the empirical part in which the results of the conducted survey research are presented. The research was conducted on a sample of 145 young people, ie students of the Faculty of Economics in Zagreb, mostly aged 21 to 30 years and with a higher share of women compared to the share of men. Almost all respondents are familiar with the concept of innovation, but still, only ¾ respondents distinguish between the concepts of innovation and invention. Almost all respondents believe that innovations can have a significant impact on the development of the Croatian economy and that for this reason, it is necessary to encourage the development of new innovations. Most respondents believe that innovation is the basis for the development of competitive advantages and that it is also the basis for differentiating the company from its competitors, which can have a positive effect on the company's business. ¾ respondents believe that innovation can contribute to reducing operating costs, while a larger number of respondents believe that innovation can encourage corporate social responsibility. It is important to emphasize that a large number of respondents believe that companies that invest in innovation have a greater chance of success, but also survival during times of crisis. |