Abstract | Glavni nositelj gradskog prometa u Sisku je autobusni sustav sa autobusnim kolodvorom u Sisku. Iako je vrlo dobro i kvalitetno organizirano područje kretanja gradskog i prigradskog prometa autobusima, odnosno kreiranje linija lokalnog prometa, nužna su daljnja poboljšanja.
Svrha javnog prijevoza jest prijevoz velikog broja ljudi unutar grada prema određenim trasama i redovima vožnje, a njegovo je obilježje da ga svi mogu koristiti. Građani se služe ovim prijevozom prema propisanim uvjetima. U gradu Sisku se nastoji održavati što učinkovit prijevoz kako bi povećao kvalitetu života na način da će doći do smanjenja buke, emisije štetnih plinova, prometnih kolapsa i sl.
Nadalje, kako bi se usluga javnog prijevoza održala na zavidnoj razini, potrebno je da obuhvaća ove karakteristike: brzina, točnost, udobnost i sigurnost. Isto tako, potrebna je i pravovremena informiranost putnika u slučaju nekih izmjena u redu vožnje.
Gradsko područje je moguće shvatiti živi organizam koji se konstantno izmjenjuje, dolazi do povećanja broja stanovnika te izgradnje stambenih naselja što uzrokuje promjene u preferencijama korisnika usluga te neprekidna potreba za planiranjem i unapređenjem javnog gradskog prijevoza.
Kako u autobusni, tako i u željeznički promet treba ulagati, od uređenja kolodvorskih zgrada, proširenja spektra usluga, povećanje sadržaja u istima, uređenje sadašnjih perona i obnova pruga koja je jednim dijelom i završena.
Konačno, cilj ove analize stanja javnog gradskog prijevoza jest prikaz mjera za osposobljavanje javnog gradskog putničkog prometa kako bi se povećali obujam i kvaliteta prijevoza putnika, korištenje osobnih motornih vozila na što racionalniji način te predlaganje mjera za efikasnu štednju energije, očuvanje okoline u kojoj se čovjek održava te osiguranje što kvalitetnijeg odvijanja prometa u gradu. |