Skip to main content
Home
About repository
Contact
EN
HR
REPEFZG
Digital Repository - Faculty of Economcs & Business Zagreb
Browse
By Author
By Year
By Organizational unit
By Scientific field
By Object type
All documents
Advanced search
Upload
Search Term
Access restricted to students and staff of home institution
Request a copy
of the document
 
undergraduate thesis
38
13
USE OF STRATEGIC ANALYSIS FOR THE DETERMINATION OF THE COMPETITIVE ADVANTAGE SOURCES FOR MANUFACTURING COMPANY
Martina Musić (2015)
University of Zagreb
Faculty of Economics and Business
Department of Organization and Management
Cite this item:
https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:148:975345
Metadata
Title
UPOTREBA STRATEŠKE ANALIZE ZA ODREĐIVANJE IZVORA KONKURENTSKE PREDNOSTI PROIZVODNOG PODUZEĆA
Author
Martina Musić
Mentor(s)
Domagoj Hruška
(thesis advisor)
Abstract
U ovome radu prikazana je i strateška analiza na primjeru poduzeća Almas- trade d.o.o. Kao što je ranije navedeno to je poduzeće čija je glavna djelatnost proizvodnja plastičnih proizvoda, odnosno plastične ambalaže primarno za farmaceutsku, kozmetičku, kemijsku te prehrambenu industriju. Iz analize makrookoline možemo zaključiti da su poduzeću najveća prilika tehnološki faktori, budući da napredniji i razvijeniji strojevi mogu znatno ubrzati proizvodni ciklus uz istovremeno ekonomičnije korištenje materijala i sirovina. Jedna od glavnih prijetnji su prirodna bogatstva, poput nafte te njihov porast cijena budući da je sirovina za proizvodnju plastične ambalaže derivat nafte. Analizom mikrookoline ustanovljeno je da poslovna okolina ima pozitivan utjecaj na poduzeće jer su konkurenti jedini izvor prijetnje s obzirom na nisku zasićenost tržišta konkurencijom. Konkurenata nema mnogo budući da su ulazne barijere visoke, odnosno ulaganja su vrlo visoka radi skupih strojeva i postrojenja. SWOT analiza koja povezuje eksternu i internu okolinu, namijenjena je vrednovanju usklađenosti sposobnosti poduzeća s uvjetima u okolini poduzeća. Iz SWOT analize možemo zaključiti da poduzeće ima snage koje su temeljene na dugogodišnjoj tradiciji s proizvodima prepoznate kvalitete. Jedna od snaga poduzeća je i kontinuirano investiranje u najnovije i tehnološki najnaprednije strojeve i opremu koji čine proizvodnju efikasnijom skraćujući proizvodni ciklus te modernizacija postrojenja. S druge strane, glavna slabost poduzeća je u nedovoljnom izvozu. Kao što je navedeno ranije, u vanjskom okruženju brojne su prilike koje bi poduzeće Almas- trade d.o.o. trebalo iskoristiti poput sufinanciranja iz 33 Europskih fondova i poticajnih mjera Ministarstva poduzetništva. Također jedna od prilika za poduzeće je zauzimanje još većeg udjela na tržištu budući da broj konkurenata opada a novi konkurenti se ne pojavljuju u značajnijoj mjeri. Prijetnje koje su identificirane se uglavnom odnose na oscilacije cijena sirovina i materijala te na negativan utjecaj plastike na okoliš uz sve veću osvještenost potošača. Uz dobru strategiju, na temelju provedene strateške analize, poduzeće Almas- trade d.o.o. može se nadati boljem poslovanju u budućnosti.
Parallel title (English)
USE OF STRATEGIC ANALYSIS FOR THE DETERMINATION OF THE COMPETITIVE ADVANTAGE SOURCES FOR MANUFACTURING COMPANY
Granter
University of Zagreb
Faculty of Economics and Business
Lower level organizational units
Department of Organization and Management
Place
Zagreb
State
Croatia
Scientific field, discipline, subdiscipline
SOCIAL SCIENCES
Economics
Organization and Management
Study programme type
university
Study level
undergraduate
Study programme
Business Economics
Academic title abbreviation
univ.bacc.oec.
Genre
undergraduate thesis
Language
Croatian
Defense date
2015-09-28
Parallel keywords (Croatian)
strateška analiza
konkurentska prednost
proizvodno poduzeće
Almas-trade d.o.o.
Resource type
text
Access condition
Access restricted to students and staff of home institution
Terms of use
Note
Sažetak preuzet iz zaključka, ključne riječi dodijelio knjižničar.
URN:NBN
https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:148:975345
Committer
Maja Tokić