Title Utjecaj postignuća sportskog tima na prodaju njihovih artikala u prodavaonici za navijače - primjer nogometnog kluba Hajduk Split
Title (english) The influence of the achievements of a sports team on the sale of their items in the fan shop - on the example of Hajduk Split football club
Author Luka Vidoš
Mentor Tomislav Globan (mentor)
Committee member Mate Damić (član povjerenstva)
Committee member Luka Buntić (član povjerenstva)
Granter University of Zagreb Faculty of Economics and Business (Department of Trade and International Business) Zagreb
Defense date and country 2023-10-18, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Economics Trade and Tourism
Abstract Ovaj diplomski rad ima za cilj pružiti detaljniji uvid u utjecaj postignuća nogometnog kluba HNK
Hajduk Split na prodaju sportskih proizvoda u njihovoj prodavaonici za navijače. Ključni fokus
istraživanja je analiza na koji način sportski uspjeh kluba na terenu utječe na potražnju i prodaju
sportskih proizvoda među navijačima. U radu se prikupljaju relevantni podaci o sportskim
postignućima kluba, kao i informacije o prodaji artikala u prodavaonici za navijače. Ovim
istraživanjem nastoji se identificirati ključni faktori koji oblikuju povezanost između sportskih
uspjeha kluba i prodaje sportskih proizvoda. Rad pruža uvid u koliko sportski uspjesi HNK Hajduk
Split imaju izražen utjecaj na prodaju sportskih proizvoda u prodavaonici za navijače. Istraživanje
će posebno istaknuti kako uspješne sezone, poput osvajanja prvenstva, značajno povećavaju
potražnju za sportskim proizvodima među navijačima. Sportski uspjesi kluba također stvaraju
pozitivnu atmosferu i povećavaju entuzijazam među navijačima, što dodatno potiče prodaju.
Razumijevanje povezanosti između sportskih postignuća i prodaje sportskih proizvoda ključno je za
klubove poput HNK Hajduk Split kako bi uspješno upravljali prodavaonicom za navijače i ostvarili
veći prihod. Kombiniranje uspjeha na terenu s efikasnim marketinškim strategijama može rezultirati
povećanom prodajom, jačanjem veze s navijačima te stvaranjem snažnog i lojalnog navijačkog
temelja.
Osim sportskog uspjeha, drugi faktori također igraju značajnu ulogu u prodaji sportskih proizvoda.
Cijene proizvoda, brendiranje, dizajn, kao i marketinške strategije klubova, imaju utjecaj na
privlačnost proizvoda i odluku navijača o kupnji. Visoka kvaliteta proizvoda i promocije koje se
temelje na sportskim postignućima mogu dodatno potaknuti prodaju.
Metodologija rada u ovom diplomskom radu temeljit će se na kombinaciji kvantitativnih i
kvalitativnih istraživačkih metoda kako bi se pružio detaljan uvid u utjecaj sportskih postignuća
HNK Hajduk Split na prodaju sportskih proizvoda u prodavaonici za navijače. Metodologija rada
ovog rada okarakterizirana je prikupljanjem relevantnih statističkih podataka, informacija o prodaji
sportskih proizvoda u prodavaonici za navijače, podataka o sportskim postignućima kluba itd.
Kvantitativnom analizom podataka identificirati će se statistički značajni trendovi i veze između
sportskih uspjeha i prodaje sportskih i navijačkih proizvoda. Primjerice, korištenje regresijske
analize kako bi se procijenio utjecaj sportskih uspjeha na promjene u potražnji i prodaji proizvoda.
Također će se analizirati marketinške strategije kluba, uključujući cijene proizvoda, brendiranje,
dizajn i promocije temeljene na sportskim uspjesima. To će uključivati pregled literature, analizu
marketinških materijala kluba te intervjuiranje odgovornih osoba za marketing kluba. Metodologija
ovog rada omogućit će sveobuhvatno razumijevanje povezanosti između sportskih uspjeha kluba i
prodaje sportskih proizvoda, pružajući korisne uvide za klubove koji žele uspješno upravljati svojim
prodavaonicama za navijače i ostvariti veći prihod.
Doprinos ovog diplomskog rada leži u pružanju detaljnog uvida u povezanost između sportskih
postignuća HNK Hajduk Split i prodaje sportskih proizvoda u prodavaonicama za navijače. Rad se
fokusira na analizu utjecaja sportskih uspjeha kluba na potražnju proizvoda među navijačima te
identifikaciju ključnih faktora koji oblikuju tu povezanost. Ovaj rad doprinosi akademskom polju
istraživanja sportskog marketinga, pružajući novu perspektivu na važnost sportskih uspjeha u
prodaji sportskih proizvoda. Prikupljeni podaci o sportskim postignućima kluba i prodaji artikala u
prodavaonicama za navijače pružaju kvantitativne i kvalitativne dokaze o vezi između uspjeha na
terenu i potražnje proizvoda među navijačima. Doprinos ovog rada ogleda se i u poticanju daljnje
rasprave i istraživanja u području sportskog marketinga te poticanju klubova na bolje razumijevanje
i iskorištavanje veze između sportskih postignuća i prodaje sportskih proizvoda radi ostvarenja
financijskih uspjeha i jačanja veze s navijačima.
Abstract (english) This thesis aims to provide a more detailed insight into the impact of the achievements of the
football club HNK Hajduk Split on the sale of sports products in their fan shop. The key focus of
the research is the analysis of how the sports success of the club on the field affects the demand and
sales of sports products among fans. The paper collects relevant data on the club's sporting
achievements, as well as information on the sale of items in the fan shop. This research aims to
identify the key factors that shape the connection between the club's sporting success and the sale of
sports products. The paper provides an insight into the extent to which the sports successes of HNK
Hajduk Split have a marked influence on the sale of sports products in the fan shop. The research
will highlight in particular how successful seasons, such as winning championships, significantly
increase the demand for sports products among fans. The club's sporting successes also create a
positive atmosphere and increase enthusiasm among fans, which further boosts sales.
Understanding the connection between sporting achievements and sales of sporting goods is crucial
for clubs like HNK Hajduk Split to successfully manage a fan shop and generate more revenue.
Combining on-field success with effective marketing strategies can result in increased sales,
stronger connections with fans, and the creation of a strong and loyal fan base.
In addition to sports success, other factors also play a significant role in the sale of sports products.
Product prices, branding, design, as well as clubs' marketing strategies, have an impact on product
appeal and fans' purchasing decisions. High quality products and promotions based on sporting
achievements can further boost sales.
The methodology of work in this thesis will be based on a combination of quantitative and
qualitative research methods in order to provide a detailed insight into the impact of the sports
achievements of HNK Hajduk Split on the sale of sports products in the fan shop. The methodology
of this work is characterized by the collection of relevant statistical data, information on the sale of
sports products in the fan shop, data on the club's sports achievements, etc. Quantitative data
analysis will identify statistically significant trends and links between sports success and the sale of
sports and fan products. For example, using regression analysis to assess the impact of sporting
success on changes in product demand and sales. The club's marketing strategies will also be
analysed, including product pricing, branding, design and promotions based on sporting success.
This will include a review of the literature, an analysis of the club's marketing materials, and
interviewing the people responsible for the club's marketing. The methodology of this paper will
provide a comprehensive understanding of the relationship between a club's sporting success and
the sale of sporting goods, providing useful insights for clubs who want to successfully manage
their fan shops and generate more revenue.
The contribution of this thesis lies in providing a detailed insight into the connection between the
sports achievements of HNK Hajduk Split and the sale of sports products in fan shops. The paper
focuses on the analysis of the influence of the club's sporting successes on the demand for products
among fans and the identification of key factors that shape this connection. This paper contributes
to the academic field of sports marketing research, providing a new perspective on the importance
of sports success in selling sports products. Collected data on the club's sporting achievements and
sales of items in fan shops provide quantitative and qualitative evidence of the link between on-field
success and fan demand for products. The contribution of this work is reflected in encouraging
further discussion and research in the field of sports marketing and encouraging clubs to better
understand and exploit the connection between sports achievements and sales of sports products in
order to achieve financial success and strengthen the relationship with fans.
Keywords
HNK Hajduk Split
sportski uspjeh
prodavaonica za navijače
prodaja sportskih proizvoda
marketinške strategije
navijači
Keywords (english)
HNK Hajduk Split
sports success
fan shop
sales of sports products
marketing strategies
fans.
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:148:312951
Study programme Title: Economics Study programme type: university Study level: integrated undergraduate and graduate Academic / professional title: sveučilišni magistar ekonomije/sveučilišna magistra ekonomije (sveučilišni magistar ekonomije/sveučilišna magistra ekonomije)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Open access
Terms of use
Created on 2023-10-18 11:40:04