Abstract | Iznimno brzo širenje Interneta i njegove upotrebe nameće poslovnim subjektima nova pravila i nove izazove kojima se moraju prilagoditi ili će nestati s tržišta. Internet je promijenio način na koji gospodarski subjekti posluju.
Uloga turizma se konstantno povećava u društvenom i privrednom razvoju u svjetskim okvi-rima. Turizam je postao masovni fenomen, a brojne turističke destinacije postale su jednako ili više napućene, kao i sredine iz kojih turisti dolaze. Zbog toga sve veći broj turista danas bježi iz prenapučenih, modernih, bučnih turističkih destinacija i u stalnoj je potrazi za novim, idiličnim sredinama, lijepim krajolikom, nedirnutom prirodom, jednostavnim načinom života, mogućnošću stupanja u kontakt s „običnim ljudima” i prirodom, željom za individualnim pris-tupom domaćina prema gostu, raznim aktivnostima u prirodi, domaćom hranom kojoj znaju porijeklo i sl. Takvu idilu pružaju upravo seoska domaćinstva.
Cilj ovog rada bio je istražiti Web mjesta seoskih turizama u Hrvatskoj i Sloveniji. Istraživa-njem se utvrdilo koji elementi čine razliku između uspješnog i neuspješnog Web mjesta odno-sno koje su informacije poželjne na Web mjestu nekog seoskog turizma. Analiza je sprovede-na na 70 Web stranica seoskih turizama iz Hrvatske i 31 Web stranicom iz Slovenije u perio-du 15.lipnja – 10.srpnja 2015.godine.
Prema rezultatima, Web stranica nekog seoskog turizma trebala bi sadržavati:
Važne i potpune informacije o seoskom turizmu, poput kontakta, radnog vremena, opisa kako doći i karte
Informacije o ponudi usluga i proizvoda seoskog turizma poput cjenika, mogućnosti smještaja, karte jela i pića
Informacije o destinaciji seoskog turizma, sadržajima destinacije i udaljenosti
Mogućnost jednostavne on-line rezervacije putem elektroničke pošte i formulara
Jednostavno snalaženje i lak put do traženih informacija
Mogućnost primanja Newslettera
Realne slike seoskog turizma, sadržaja i ponude
Virtualnu šetnju ili barem video clip
Poveznicu na aktivne stranice na društvenim mrežama (Facebook, Instagram, YouTube)
Mogućnost korištenja nekog vida loyalty programa i igranja nagradne igre
Uspješnost seoskih turizama, ovisi o mnogim faktorima, a najvažnije je biti korak ispred konkurencije. Tako će i seoski turizmi koji ulažu napore i sredstva i trude se biti korak ispred opstati na tržištu. Oni koji se vode mišlju da su dobar položaj, ukusna hrana i veliki kapaciteti dovoljni za opstanak, neće tako dugo opstati. Nakon dobre organizacije poslovanja i uhoda-nosti seoskog turizma slijedi predstavljanje na tržištu, odnosno ulaganje u marketing jer kako bi inače pridobili nove posjetitelje i zadržali stare. |