Abstract | Ovaj diplomski rad sastoji se od sedam cjelina, vezanih za tematiku elektroničkog poslovanja, odnosno pobliže objašnjeno, vezane su za tematiku elektroničkog poslovanja u sektoru maloprodaje. Također, u rad su ukomponirani rezultati istraživanja putem anketnog upitnika, a vezani uz tematiku, te poslovni model koji pobliže prikazuje poslovanje poduzeća koje se bavi prodajom personalizirane obuće.
Prvo poglavlje ukratko opisuje kojom će se tematikom baviti ovaj diplomski rad i opisuje poslovni model poduzeća koje će se unutar njega razviti.
Drugo poglavlje bavi se tematikom elektroničkog poslovanja, opisuje ga s teorijske perspektive, tehnološke pretpostavke potrebne kako bi ono funkcioniralo te opisuje dvije vrste druge generacije elektroničkog poslovanja, mobilne i Web 2.0 tehnologije.
Treće poglavlje bavi se statističkim pokazateljima on-line trgovine u sektoru maloprodaje, i to na razini svijeta, Europske unije i Hrvatske. Pomoću navedenih pokazatelja stječemo uvid u kretanje razvoja elektroničkog poslovanja općenito, ali i između pojedinih dijelova svijeta.
Četvrto poglavlje detaljno opisuje istraživanje koje sam provela među studentskom populacijom pomoću društvene mreže. Glavni cilj anketnog upitnika bio je otkriti da li su ispitanici potencijalno tržište za proizvod navedenog poduzeća, koliko bi bili spremni izdvojiti za njega te koji bi faktori utjecali na atraktivnost Web stranice preko koje bi se naručivao ovaj proizvod. U nastavku se saznaje da li bi potencijalni kupci radije i češće kupili proizvod ukoliko bi postojala mobilna aplikacija za to, i bi im bilo bitno kod takve aplikacije. Pri kraju ankete sam saznala da li je kupcima bitno da je poduzeće, kod kojeg kupuju proizvod, prisutno na društvenim mrežama te što im je bitno kod same stranice tog poduzeća na društvenim mrežama. Posljednjim pitanjem sam htjela znati da li je kupcima bitno da poduzeće ima fizičku trgovinu, odnosno da li bi radije kupovali proizvod poduzeća ukoliko je ono fizički prisutno ili im je svejedno. Fizičko prodajno mjesto iziskuje velike troškove te je bitno znati da li bi bilo isplativo otvoriti fizičku trgovinu ili bi se veći profit ostvarivao samo kroz prodaju obuće on-line.
Peto poglavlje predstavlja poslovni model poduzeća koji bi razvila, njegove strateške osnove, marketinški plan, način na koji bi funkcionirala razvijena mobilna aplikacija, izgled i funkcije društvene mreže, te izgled same Web stranice koja bi bila osnovni vid komunikacije s klijentima.
U šesto poglavlju se nalaze budućnost i preporuke za unaprjeđenje prodaje vlastitih dobara preko Interneta.
Posljednje poglavlje je zaključak u kojemu se predstavljaju zaključna razmatranja i nudi prikaz teorijskog i empirijskog dijela rada. |