Abstract | Danas je većina tradicionalnih marki prisutna i u digitalnom okruženju, u kojem postoji još
čitav niz isključivo digitalnih marki. Digitalna marketinška komunikacija stvara svijest o
proizvodima, cijenama, distribuciji, pomaže u stvaranju imidža marke, stvaranju pozitivnih
slika proizvoda i tvrtke. Isto tako putem digitalne marketinške komunikacije grade se
dugoročni odnosi s kupcima. Dakle, svaka bi marka trebala naglasak stavljati na pozitivno
potrošačko iskustvo u digitalnom okruženju kako bi stvorila lojalne potrošače. Cilj ovog rada
je istražiti kakva je uloga različitih oblika digitalne prisutnosti marke i primjene nostalgije u
razvoju lojalnosti markama. Kako bi se ispunio postavljeni cilj, provedena je analiza digitalne
prisutnosti marke Životinjsko carstvo poduzeća Kraš d.d. Analizirajući Instagram profil Kraša,
vidljivo je da navedenu platformu najčešće koriste za promicanje novih proizvoda, održavanja
nagradnih igara te u većini slučajeva koriste sadržaj modernijeg tipa. Isto tako, provedeno je
online anketno ispitivanje na uzorku od 100 ispitanika pomoću kojih se provjeravalo koliko su
potrošači svjesni digitalne prisutnosti marke Životinjsko carstvo, vežu li uz nju nostalgične
osjećaje te jesu li lojalni marki. Rezultati istraživanja su pokazala kako veliki broj ispitanika
marku Životinjsko carstvo povezuje s djetinjstvom te da uz marku vežu lijepa sjećanja iz
djetinjstva. Iako veliki postotak ispitanika, njih čak 87% koristi društvenu mrežu Instagram, iz
navedenog istraživanja vidljivo je kako 63% ispitanika uopće nije primijetilo poduzeće Kraš na
društvenim mrežama. Isto tako, polovina ispitanika ponekada kupuje čokoladu, ali iz
navedenih rezultata je vidljivo da oni ispitanici koji se odlučuju za marku Životinjsko carstvo u
većini slučajeva kupuju mliječnu čokoladu te također album za skupljanje sličica. Iako je vidljivo
da ispitanici rijetko kupuju proizvode marke Životinjsko carstvo i onda kada ih kupuju, razlog
je što ih podsjeća na djetinjstvo. |
Abstract (english) | Today, most traditional brands are also present in the digital environment, where there is a
whole range of exclusively digital brands. Digital marketing communication creates awareness
about products, prices, distribution, helps to create a brand, creates positive images of the
product and the company. Likewise, long-term relationships with customers are built with
digital marketing communication. Therefore, every brand should emphasize a positive
consumer experience in order to create loyal consumers. The aim of this thesisis to investigate
the role of different forms of digital brand presence and the application of nostalgia in the
development of brand loyalty. In order to fullfill defined goals, an analysis of the digital
presence of the brand Životinjsko carstvo owned by the company Kraš d.d. was carried out.
Analyzing the Instagram profile of Kraš, it is evident that the mentioned platforms are most
often used to promote new products, hold prize games, and in most cases use more modern
content. Likewise, an online survey was conducted on 100 respondents, which was used to
check how much consumers are aware of the digital presence of the Životinjsko carstvo brand,
whether they associate nostalgic feelings with it, and whether they are loyal to the brand. The
results of the research showed that a large number of respondents associate the brand with
their childhood and that Životinjsko carstvo arouses fond memories from their childhood.
Although a large percentage of respondents, as many as 87% of them, use the social network
Instagram, from the aforementioned research it is evident that 63% of respondents did not
notice the company Kraš on social networks at all. Likewise, half of the respondents
sometimes buy chocolate, but from the above results it is evident that those respondents who
choose the Životinjsko carstvo brand in most cases buy milk chocolate and also an album for
collecting thumbnails. Although it is evident that respondents rarely buy products of the
Životinjsko carstvo brand, even when they do, the reason is that it reminds them of their
childhood. |