Abstract | Nakladništvo je dio kulturnih i kreativnih industrija te ima određene specifičnosti. U literaturi se navodi kako su marketinške aktivnosti koje su specifične za izdavaštvo knjiga pod velikim utjecajem promjena koje su donijeli suvremeni digitalni alati i tehnologije, a posebno društveni mediji. Važnost društvenih medija kao ključnog alata za promociju proizlazi iz angažiranja publike i čitatelja te stoga poduzeća trebaju kreirati sadržaj koji će povećati angažiranost s markom izdavača, ali i potaknuti na čitanje i kupovinu knjiga izdavača.
Marketing sadržaja je ključna marketinška strategija u izdavačkoj industriji jer potrošači preferiraju informativni sadržaj koji privlači pažnju ciljne skupine i gradi odnos s njom, poboljšava prepoznatljivost marke izdavača te generira prodaju. Prema svemu navedenom postavlja se pitanje kakva je uloga i razina korištenja različitih vrsta sadržaja na društvenim medijima izdavača u Republici Hrvatskoj?. Stoga je cilj rada otkriti kakva je uloga i razina korištenja marketinga sadržaja na društvenim medijima tri izabrana izdavača knjiga u Republici Hrvatskoj.
Kako bi se ispunio cilj istraživanja, provedeno je kvalitativno istraživanje metodom analize sadržaja. Analizirao se sadržaj na službenim Facebook stranicama izdavačkih kuća u Republici Hrvatskoj: Innamorata, Fokus i Znanje. Analiza sadržaja obuhvatila je period od 1. veljače do 31. travnja 2024. godine. Temeljem prethodnog istraživanja Osadci-Bacije i Zbuchee (2023.), sadržaj navedenih nakladnika klasificirao se u sedam tema: 1. prezentacija knjige, 2. akcije, 3. objave povezane s autorima knjiga, 4. recenzije knjiga, 5. javni društveni događaji povezani s knjigama, 6. objave u vezi naklade i 7. ostale objave s obavijestima nevezanim uz knjige. Prema tome, Innamorata je u tom periodu objavila 105 objava, Fokus 267 objava i Znanje 88 objava.
Temeljem provedenog istraživanja ustanovljeno je kako sve objave na službenim Facebook profilima odabranih izdavača posjeduju određeni tekstualni sadržaj, no ne postoji niti jedna objava koja je u potpunosti tekstualnog karaktera. Također, nemaju sve kategorije sadržaja jednaku zastupljenost u istraživačkom periodu kod nakladnika. Kod svih izdavača prevladavaju objave kategorije prezentacija knjige. Najuspješnija objava među svim objavama izdavača s najviše impresija nalazi se upravo u toj kategoriji. |
Abstract (english) | Book publishing industry is part of the cultural and creative industries and has certain specificities. The literature states that marketing activities specific to book publishing are greatly influenced by changes brought about by modern digital tools and technologies, especially social media. The importance of social media as a key tool for promotion stems from engaging the audience and readers, and therefore companies should create content that will increase engagement with the publisher's brand but also encourage reading and buying the publisher's books.
Content marketing is a key marketing strategy in the book publishing industry because consumers prefer informative content that captures the attention and builds relationship with the target audience, improves the publisher's brand recognition, and generates sales. According to all of the above, the question arises: What is the role and level of use of different types of content on social media by publishers in the Republic of Croatia? Therefore, this research aims to find out what is the role and level of use of content marketing on social media by three selected book publishers in the Republic of Croatia.
To fulfill the goal of the research, a qualitative research was conducted using the method of content analysis. The content on the official Facebook pages of publishing houses in the Republic of Croatia was analyzed: Innamorata, Fokus, and Znanje. The content analysis covered the period from February 1st to April 31st, 2024. Based on previous research by Osadci-Baciu and Zbuchea (2023), the content of the publishers was classified into seven topics: 1. book(s) presentation, 2. sales promotions, 3. author-related info, 4. book(s) reviews, 5. book-related social events, 6. publisher branding, and 7. other. Therefore, Innamorata published 105 posts, Fokus 267 posts, and Znanje 88 posts in the research period.
Based on the conducted research, it was discovered that all the posts on the official Facebook profiles of the selected publishers have a certain textual content, there is not a single post that is entirely textual. Also, not all content categories were equally represented in the research period among publishers. The book presentation category prevails among all publishers. Out of all the posts, the most successful post with the most impressions was in that category. |