Abstract | Elektroničko poslovanje ili E-business (engl.) sustav je izvršavanja svih elemenata poslovnih aktivnosti ekonomskog procesa elektroničkim putem, odnosno stvaranje dodatnih vrijednosti koristeći se ICT tehnologijama.
Vrste Elektroničkog poslovanja mogu biti business to business poslovanje, business to consumer poslovanje, consumer to consumer poslovanje te goverment to business i business to goverment poslovanje.
Postoje i različiti izvedbeni modeli elektroničkog poslovanja kao što su : brokerski modeli, oglašivački modeli, modeli informacijskih posrednika, trgovački modeli, proizvođački modeli, suradnički, modeli virtualnih zajednica te pretplatnički modeli.
Prema statističkim podacima elektroničko poslovanje pruža puno jeftinije i brže poslovanje, odnosno nema troškova najma prostora kao za fizičku prodavaonicu, radno vrijeme je od 0 do 24, troškove plaća za zaposlenike se smanjuju jer prodavače zamjenjuju računala i slično, te se sve više hrvatskih trgovaca odlučuje na otvaranje web prodajnog mjesta.
Aplikacija fashioM predstavlja inovativnu shopping aplikaciju kojom će kupci virtualno posjećivati trgovačke centre te brže i lakše pronaći željeni odjevni predmet. Svojim opcijama i različitim mogućnostima, aplikacija će omogućiti pretraživanje više različitih trgovačkih centara, odnosno raznih trgovina odjećom bez posjećivanja istih. Naime, smatram da fashioM donosi shopping revoluciju, jer do sada nije razvijen sličan poslovni model koji pruža mogućnosti kao ova aplikacija.
U čemu je točno razlika? FashioM aplikacija sadrži mogućnost pretrage različitih trgovina odjeće obzirom na željenu boju, veličinu, namjenu, tkaninu i ostale karakteristike odjevnog predmeta. Uz navedeno, dodatna opcija preporučuje odjevne kombinacije i modne dodatke uz odabrani odjevni predmet. Također, kao inovacija je razvijena i Virtual Cabin opcija koja kupcu omogućuje, nakon uploadanja njegove slike, virtualno isprobavanje odabrane odjeće, a sve iz udobnosti svojeg doma i bez žurbe.
Aplikacija je razvijena kako bi pružila vrijednost različitim skupinama ljudi, onima koji vole kupovinu i prate modne trendove, ali nemaju dovoljno vremena te onima koji ne preferiraju hodanje po trgovačkim centrima i smatraju kupovinu zamarajućom obvezom. Isto tako trgovine koje bi se odlučile na suradnju pridonijele bi svojem poslovanju informatizacijom istoga te povećanjem prodaje. FashioM – dovodi trgovine kupcima. Obzirom na rezultate istraživanja koje je provedeno za ovaj diplomski rad o uključenosti potrošača na području RH u aspekt elektroničkog poslovanja prikazuje kako potrošači na području Republike Hrvatske žele isprobati novu vrstu kupovine koju im može omogućiti virtualni svijet, međutim potrebno ih je prije toga detaljnije informirati i upoznati sa načinom na koji bi takva jedna mobilna aplikacija funkcionirala. Nedovoljno znanja i informacija može dovesti do veoma jakih barijera koje će se postavljati između krajnjih potrošača i sve novijih i modernijih informatičkih i internetskih funkcija koje tehnološki razvitak donosi sa sobom.
Takva situacija u kojoj potrošači, a s time i država, odbijaju ići u korak sa tehnologijom može dovesti do značajnijih negativnih posljedica u javnom i privatnom sektoru. |