Naslov Strateška analiza HoReCa kanala industrije kave u Republici Hrvatskoj
Naslov (engleski) Strategic analysis of the HoReCa channel of the coffee industry in the Republic of Croatia
Autor Ivan Škarika
Mentor Darko Tipurić (mentor)
Član povjerenstva Domagoj Hruška (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Darko Tipurić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Kovač (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2025-03-12, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Poslovni uspjeh svakog poduzeća koje se natječe u određenoj industriji uglavnom je rezultat poslovne strategije koju poduzeće implementira. Strukturalistički pristup strategiji bavi se proučavanjem industrijske strukture i njezinog utjecaja na performanse poduzeća. Prema Porteru, koji je razvio model 5 konkurentskih sila, strategija je izvor stvaranja i održavanja konkurentske prednosti, a konkurencija u određenoj djelatnosti ovisi o međuodnosu pet glavnih sila: suparništvu među postojećim konkurentima, pregovaračkoj moći dobavljača, pregovaračkoj moći kupaca, prijetnji od potencijalnih konkurenata te prijetnji od zamjenskih proizvoda. Tema ovog sveučilišnog specijalističkog rada je strateška analiza HoReCa kanala industrije kave u Republici Hrvatskoj, a odnosi se na djelovanje poduzeća koja trguju prženom kavom u segmentu hotela, restorana i caffe barova na području Republike Hrvatske. Predmet istraživanja rada stoga je analiza čimbenika koji utječu na konkurentsku sposobnost poduzeća u HoReCa kanalu industrije kave u Hrvatskoj primjenom Porterovog modela 5 konkurentskih sila. Temeljni cilj istraživanja je provođenje strateške analize HoReCa kanala industrije kave u Republici Hrvatskoj, odnosno utvrđivanje profitnog potencijala industrije. Metodologija istraživanja temeljila se na prikupljanju i obradi relevantnih sekundarnih izvora podataka, a provedeno je i empirijsko istraživanje metodom anketnog upitnika radi utvrđivanja jačine konkurentskih sila u HoReCa kanalu industrije kave u Republici Hrvatskoj. Provedenom analizom strukturalnih odrednica primjenom Porterovog modela pet konkuretskih sila, HoReCa kanal industrije kave u Republici Hrvatskoj može se ocijeniti kao srednje atraktivan. Obzirom na trenutno stanje u industriji na lokalnoj i globalnoj razini te makroekonomska kretanja, malo je izgledno da će ulazak novih konkurenata ugroziti tržišne pozicije nekoliko vodećih poduzeća u kratkom ili srednjem roku.
Sažetak (engleski) The business success of any company competing in a particular industry is largely the result of the business strategy implemented by the company. The structuralist approach to strategy deals with the study of industrial structure and its impact on company performance. According to Porter, who developed the 5 competitive forces model, strategy is the source of creating and maintaining competitive advantage, and competition in a particular industry depends on the interrelationship of five main forces: rivalry among existing competitors, bargaining power of suppliers, bargaining power of buyers, threats from potential competitors and threats from substitute products. The topic of this post-graduate specialist thesis is a strategic analysis of the HoReCa channel of the coffee industry in the Republic of Croatia, and it refers to the activities of companies that trade in roasted coffee in the segment of hotels, restaurants and coffee bars in the Republic of Croatia. The subject of the research paper is therefore the analysis of factors that influence the competitive ability of companies in the HoReCa channel of the coffee industry in Croatia by applying Porter's model of 5 competitive forces. The main goal of the research is to carry out a strategic analysis of the HoReCa channel of the coffee industry in the Republic of Croatia, that is, to determine the profit potential of the industry. The research methodology was based on the collection and processing of relevant secondary sources of data, and empirical research was conducted using the questionnaire method to determine the strength of competitive forces in the HoReCa channel of the coffee industry in the Republic of Croatia. Based on the analysis of structural determinants using Porter's model of five competitive forces, the HoReCa channel of the coffee industry in the Republic of Croatia can be rated as medium attractive. Considering the current state of the industry at the local and global level and macroeconomic trends, it is unlikely that the entry of new competitors will threaten the market positions of several leading companies in the short or medium term.
Ključne riječi
strateška analiza industrije
HoReCa
industrija kave
Hrvatska
Ključne riječi (engleski)
strategic analysis
HoReCa
coffee industry
Croatia
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:947115
Studijski program Naziv: Poslovno upravljanje - MBA Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: specijalistički Akademski / stručni naziv: specijalist/specijalistica poslovnog upravljanja-MBA (spec. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup svim korisnicima iz sustava znanosti i visokog obrazovanja RH
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2025-03-20 11:17:55