Skip to main content
Početna
O repozitoriju
Kontakt
EN
HR
REPEFZG
Repozitorij radova Ekonomskog fakulteta Zagreb
Pregledavanje
Prema autoru
Prema godini
Prema organizacijskoj jedinici
Prema području
Prema vrsti rada
Svih dokumenata
Napredno pretraživanje
Pohranjivanje
Search Term
Rad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
Zatraži primjerak
dokumenta
 
završni rad
17
3
ULOGA AMERIKE U SVJETSKOJ TRGOVINI
Matej Čičak (2016)
Sveučilište u Zagrebu
Ekonomski fakultet
Katedra za trgovinu
Za citiranje koristite ovu mrežnu adresu:
https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:148:883326
Podaci o radu
Naslov
ULOGA AMERIKE U SVJETSKOJ TRGOVINI
Autor
Matej Čičak
Voditelj/Mentor
Helena Miloloža
(mentor)
Sažetak rada
Nakon što je proučeno kako je nastalo tržište Amerike i koje su važne zemlje partneri Americi u trgovini, koje saveze i sporazume sklapa Amerika sa drugim zemljama, može se zaključivati o utjecaju Amerike u svjetskoj trgovini. Američke multinacionalne kompanije i franšize su rasprostranjene po cijelom svijetu.. Može se zaključiti što se tiče procesa globalizacije da trenutno svakako uspijeva i širi se po svijetu iako trenutno vlada mala kriza i otpor tim idejama u Europskoj uniji. Amerika je imala značajnu ulogu u ekonomiji cijele Europske unije i drugih zemalja. Uz Izrael je Amerika od samih početaka Izraelske države i osim svih oblika pomoći sklopili su i trgovinske ugovore i postali jedno drugom bitni partneri u trgovini. Postoji i primjer Ujedinjenih Arapskih Emirata gdje je Amerika premostila ideološke razlike i uspostavila poprilično prijateljski odnos sa zemljom koja živi pod vjerskim zakonima. Amerika je utjecala na Japan učinivši i njega jednim od pet najvažnijih trgovinskih partnera. Treba se spomenuti i NAFTA-u, vrlo uspješan savez Amerike, Kanade i Meksika o slobodnoj trgovini. Amerika ima isti takav ugovor i s Australijom. Trenutno je jedan od najvećih zagovaratelja za dogovaranje Transatlantskog sporazuma o trgovini i investicijama (TTIP). Uključena je u sve bitne trgovačke organizacije i udruge. Kada se sve to uzme u obzir shvaća se koliko Amerika utječe na svjetsku ekonomiju i vanjsku trgovinu.
Ključne riječi
svjetska trgovina
SAD
vanjska trgovina
EU
Hrvatska
Naslov na drugom jeziku (engleski)
AMERICA'S ROLE IN FOREING TRADE
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanj
Sveučilište u Zagrebu
Ekonomski fakultet
Ustrojstvena jedinica niže razine
Katedra za trgovinu
Mjesto
Zagreb
Država obrane
Hrvatska
Znanstveno područje, polje, grana
DRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Vrsta studija
stručni
Stupanj
stručni
Naziv studijskog programa
Poslovna ekonomija
Akademski / stručni naziv
stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije
Kratica akademskog / stručnog naziva
bacc. oec.
Vrsta rada
završni rad
Jezik
hrvatski
Datum obrane
2016-09-29
Vrsta resursa
tekst
Prava pristupa
Rad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
Uvjeti korištenja rada
Napomena
Sažetak preuzet iz Zaključka rada. Ključne riječi dodijelio knjižničar.
URN:NBN
https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:148:883326
Pohranio
Ivana Bacan