Naslov Cjelovito planiranje i održivi razvoj u suvremenim poduzećima
Autor Marino Bogdanović
Mentor Andrija Sabol (mentor)
Član povjerenstva Andrija Sabol (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ena Pecina (član povjerenstva)
Član povjerenstva Dora Naletina (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Tema diplomskog rada obuhvaća područje poslovanja svjetskog trgovinskog sektora u robnoj industriji baziranoj na postupnoj ili polovičnoj implementaciji pravca cjelovitog planiranja kao tehnologije poslovnog upravljanja poduzeća. Razlog za odabir analize održivosti, odnosno cjelovitog planiranja u spomenutom sektoru je u tome što je riječ o jednoj od, ekonomsko-financijski gledano, najsnažnijih industrija, koja je ujedno veliki generator svjetskog BDP-a. S obzirom na važnost i značajnost ove industrije za svjetsko gospodarstvo te sve snažnije zahtjeve za novim načinima upravljanja razvojem, od iznimne je važnosti analizirati procese unutar industrije na primjeru poduzeća koje je u potpunosti prihvatilo cjelovito planiranje i upravljanje kao paradigmu poslovanja.
Predmet diplomskog rada je analiza procesa cjelovitog planiranja u suvremenim poduzećima s posebnim naglaskom na poduzeće Patagonia. Analiza će obuhvatiti analizu ekonomske, socijalne i ekološke dimenzije poslovanja poduzeća Patagonia, jednog od poduzeća predvodnika održivog poslovanja na svjetskoj razini. Sukladno tome, cilj rada je donijeti zaključak o mjestu i ulozi cjelovitog planiranja u modernim poduzećima. Patagonia je američka tvrtka za odjeću koju je osnovao Yvon Chouinard 1973. godine i koja kreira i prodaje uglavnom održivu vanjsku odjeću za muškarce, žene, djecu i bebe. Patagonia jejoš uvijek bila prilično mala tvrtka kad su počeli posvećivati vrijeme i novac sve očitijoj ekološkoj krizi: tako Patagonija danas donira svoje vrijeme, usluge i najmanje 1% svoje prodaje stotinama ekoloških udruga i pokreta širom svijeta. Jedan su od glavnih suradnika u ekološkim skupinama, a Yvon Chouinard također je jedan od osnivača organizacije One Percent for the Planet, organizacije koja potiče i druge tvrtke da čine isto. Patagonia je ponosni vlasnik certifikata B Corp, koji se dodjeljuje profitnim tvrtkama za značajne društvene ili ekološke učinke. Interakcija kontinuiranog stvaranja kvalitetnih proizvoda, izražavanja svojih temeljnih vrijednosti i dobrih poslovnih odluka donijela je Patagoniji uspjeh na tržištu. Marcario je 2014. preuzela ulogu izvršnog direktora, a od tada je Patagonija svoj prihod i dobit učetverostručila. Tvrtka je otkrila da se u ožujku 2017. godine prodaja približila milijardi dolara., dok je u 2018 godini tu brojku i prešla
Sažetak (engleski) The topic of the diploma thesis covers the field of business of the world trade sector in the commodity industry based on the gradual or partial application of the direction of comprehensive planning as a business management technology. The reason for choosing the sustainability analysis is because comprehensive planning in the mentioned sector is one of the most economical and financially powerful industries, which is also the main generator of world GDP. Given the importance and significance of this industry for the world economy and the growing demands for new ways of development management it is extremely important to analyze processes within the industry on the example of a company that has fully embraced comprehensive planning and sustainable management as their main business paradigm.
The subject of the thesis is the analysis of the process of comprehensive planning in modern companies with special emphasis on the company Patagonia. The case study will include an analysis of the economic, social, and environmental dimensions of Patagonia’s business, one of the world’s leaders in the company’s sustainable business. Accordingly, the aim of the paper is based on analysis to conclue the place and role of holistic planning in modern enterprises. Patagonia is an American clothing company founded by Yvon Chouinard in 1973 that sells and showcases mainly sustainable outdoor clothing for men, women, kids, and babies. Patagonia was still a fairly small company when they started to devote time and money to the increasingly apparent environmental crisis: today, Patagonia donates their time, services, and at least 1% of their sales to hundreds of grassroots environmental groups all over the world. They are one of the major contributors to environmental groups and Yvon Chouinard was also a founding member of One Percent for the Planet, an organization that encourages other businesses to do the same. The company is B Corp certified, meaning they are a profit company with impactful social or environmental performance. Staying true to their core values and focusing on making the best products have brought Patagonia success in the marketplace. Marcario took over the role of CEO in 2014, and since then Patagonia has quadrupled its revenue and profits. The company revealed that in March 2017, sales approached one billion dollars, while in 2018 it exceeded that number.
Ključne riječi
održivi razvoj
održivost
cjelovito planiranje
financijska analiza
konkurentska prednost
tri dimenzije održivosti
Patagonia
moda
društveno odgovorno poslovanje
Ključne riječi (engleski)
sustainable development
sustainability
comprehensive planning
financial analysis
competitive advantage
three dimensions of sustainability
Patagonia
fashion
socially responsible business
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:480452
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-09-24 10:09:23