Sažetak | E-poslovanje može pomoći u pronalaženju, zadovoljavanju i zadržavanju kupaca, ono je ključan dio svakog poslovanja te pruža mnoštvo prilika za povećanje učinkovitosti marketinga. Sva poduzeća, pa čak i ona najmanja, moraju prihvatiti e-poslovanje kako bi ostala konkurentna. Svi ostali ga koriste, djelomično zato što je uvođenje osnova e-poslovanja iznimno jeftino čak i za najmanja novoosnovana poduzeća. Za e-poslovanje nije nužno imati vlastitu web stranicu, nego samo pristup Internetu. Promocija poduzeća koja nemaju vlastitu web stranicu putem Interneta moguća je putem stranica društvenih medija (npr. Facebook, Twitter).
Interaktivna priroda Interneta i široka publika, kao i niske cijene i sjajne tehnološke mogućnosti, donijele su oglašavanje na Internet. Izravan pristup informacijama i mogućnost kupnje donose brze, ali u isto vrijeme i lakše mjerljive rezultate nego kod ostalih medija. Osim toga, konverzija ili pretvaranje posjetitelja u klijente mnogo je mjerljivije na Internetu.
Osnovne značajke internet trgovine čine jednostavna pretraga proizvoda, stavljanje proizvoda u košaricu, plaćanje (uglavnom elektroničko) i dostava kupcu.
Putem web trgovine moguće je pratiti navike kupaca i prilagoditi ponudu ili marketinške sadržaje njima na vrlo jednostavan način. Tako trgovina može postati internetski katalog. Preporuke korisnika još su jedan važan element koji pomaže povećati prodaju. Poslovanje može znatno sniziti troškove budući da su troškovi otvaranja, upravljanja trgovinom i troškovi obrade narudžbe niži nego za trgovinu u šoping centru.
Važno je pobrinuti se da se aktivnosti e-poslovanja poduzeća, pa tako i poduzeća Markoja d.o.o., integriraju u ostatak poslovanja, web stranica nije zasebno područje,ona se mora uklapati u ostatak poslovanja. Njezini troškovi moraju biti primjereno procijenjeni, a odgovarajuće mjere moraju se poduzeti ako ona ne pridonosi većoj zaradi poduzeća. E-poslovanje može poduzeću pružiti osjetnu prednost među konkurencijom; druga strana ove medalje jest da ako poduzeća ne uspiju uklopiti tehnologiju u svoje poslovanje, konkurencija ih može prestići. Naposljetku, pristup e-poslovanja učvršćuje položaj poduzeća na tržištu, otvara mu nove poslovne mogućnosti i poboljšava stopu dobiti. |