Skip to main content
Početna
O repozitoriju
Kontakt
EN
HR
REPEFZG
Repozitorij radova Ekonomskog fakulteta Zagreb
Pregledavanje
Prema autoru
Prema godini
Prema organizacijskoj jedinici
Prema području
Prema vrsti rada
Svih dokumenata
Napredno pretraživanje
Pohranjivanje
Search Term
Rad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
Zatraži primjerak
dokumenta
 
završni rad
29
14
UTJECAJ FISKALIZACIJE NA POSLOVANJE TURISTIČKIH AGENCIJA
Nikolina Markulin (2015)
Sveučilište u Zagrebu
Ekonomski fakultet
Katedra za financije
Za citiranje koristite ovu mrežnu adresu:
https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:148:611554
Podaci o radu
Naslov
UTJECAJ FISKALIZACIJE NA POSLOVANJE TURISTIČKIH AGENCIJA
Autor
Nikolina Markulin
Voditelj/Mentor
Marko Primorac
(mentor)
Sažetak rada
Fiskalizacija se u Hrvatskoj počela provoditi od 1.siječnja 2013. godine, a njezin glavni cilj je kontrola prometa u gotovini kako bi se suzbila utaja poreza. Sama fiskalizacije je provođenje fiskalnih zakona i politike. Standard koji postoji u svim razvijenim ekonomijama. Obveznici fiskalizacije po vrsti plaćanja su oni koji prometuju gotovinom za isporučena dobra ili obavljene usluge, a provode fiskalizaciju za svaki ostvareni promet u gotovini. Prednosti fiskalizacije su podizanje kvalitete proizvoda, usluga i omjera cijene za kvalitetu a korisnicima pomaže u smislu očuvanja i stjecanja profita dok su njeni glavni nedostaci zastarjela oprema obveznika, održavanje opreme i arhiviranje računa. Već u prvoj godini provedbe sustav fiskalizacije pokazao se uspješnim što dokazuju podaci da su nakon uvođenja fiskalizacije ukupni prihodi u pružanju smještaja, pripreme i usluživanja hrane te u djelatnosti putničkih agencija i organizatora putovanja u osam mjeseci porasli na gotovo 18 milijardi kuna. Velike promjene PDV-a koje su uslijedile nakon 2014. godine utjecale su različito na turističke agencije i vrlo su rizične jer bi mogle ugroziti poslovanje velikog broja domaćih turističkih agencija i drastično smanjiti njihovu konkurentnost naspram ostalih inozemnih agencija što dokazuje i činjenica da većina agencija još uvijek ima problema sa primjenjivanjem pravilne stope PDV-a kod obračunavanja usluga. Proces fiskalnog sustava i primjena posebnog postupka oporezivanja donijela je agencijama veće prihode zbog takvog načina pregleda i organizacije kojom ostvaruje značajnu uštedu odnosno povećanje profitabilnosti.
Ključne riječi
porezi
porezni sustav
fiskalizacija
turizam
turističke agencije
oporezivanje
Naslov na drugom jeziku (engleski)
FISCALIZATION IMPACT ON THE BUSINESS OF TRAVEL AGENCIES
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanj
Sveučilište u Zagrebu
Ekonomski fakultet
Ustrojstvena jedinica niže razine
Katedra za financije
Mjesto
Zagreb
Država obrane
Hrvatska
Znanstveno područje, polje, grana
DRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Financije
Vrsta studija
stručni
Stupanj
stručni
Naziv studijskog programa
Poslovna ekonomija
Akademski / stručni naziv
stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije
Kratica akademskog / stručnog naziva
bacc. oec.
Vrsta rada
završni rad
Jezik
hrvatski
Datum obrane
2015-09-30
Vrsta resursa
tekst
Prava pristupa
Rad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
Uvjeti korištenja rada
Napomena
Sažetak preuzet iz zaključka rada. Ključne riječi dodijelio knjižničar.
URN:NBN
https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:148:611554
Pohranio
Silvana Brozović