Naslov Doprinos interne komunikacije razvoju marke poslodavca
Naslov (engleski) Effects of internal communication practices on employer branding
Autor Anja Špoljarić
Mentor Ana Tkalac Verčič (mentor)
Član povjerenstva Nina Pološki Vokić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Tkalac Verčič (član povjerenstva)
Član povjerenstva Zvonimir Galić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet (Katedra za marketing) Zagreb
Datum i država obrane 2023-04-04, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 330 - Ekonomija. Ekonomska znanost
Sažetak Doktorski rad Doprinos interne komunikacije razvoju marke poslodavca je istražio odnos između interne komunikacije i marke poslodavca, dva ključna aspekta percepcije poslodavca. U sklopu rada je provedeno kvantitativno istraživanje na 3.457 ispitanika i kvalitativno istraživanje na 51 ispitaniku kako bi se identificirale ključne prakse interne komunikacije koje najznačajnije pridonose procesu razvoja marke poslodavca. Modeliranjem strukturnih jednadžbi analizirani su kvantitativni podaci, dok su analizom sadržaja, grupiranja i sinteze analizirani kvalitativni podaci.
Provedenom analizom utvrđeni su izravni i neizravni učinci dimenzija zadovoljstva internom komunikacijom, koje predstavlja rezultat interne komunikacije, na ukupnu internu atraktivnost poslodavca, koja predstavlja rezultat razvoja interne marke poslodavca. Ustanovljeno je da se u kontekstu razvoja marke poslodavca interna komunikacija ne može proučavati zbirno jer svaki od aspekata interne komunikacije drugačije doprinosi razvoju marke poslodavca. Iako interna komunikacija jest cjelina, ona je itekako promjenjiva, a svaki od njezinih aspekata može imati drugačiji učinak na marku poslodavca. Dodatno, osim što stavovi o radu i organizaciji, kao što su percipirana organizacijska podrška i ispunjenost psihološkog ugovora, doprinose ovom odnosu, dodatno je potrebno utvrditi ulogu i nekih drugih stavova o radu i organizaciji, kao što su posvećenost organizaciji i reputacija. Osim toga, utvrđeno je da su ključni aspekti interne komunikacije koji doprinose razvoju marke poslodavca primjereno odabrani kanali interne komunikacije, uravnotežene povratne informacije, zadovoljavajuća neformalna komunikacija te pozitivno percipirani odnosi među zaposlenicima i odnosi s nadređenim.
Sažetak (engleski) The PhD thesis titled Effects of internal communication practices on employer branding examined the relationship between internal communication and employer branding, which represent two crucial elements of employer perception. In order to establish the relationship between internal communication practices and employer branding, both quantitative and qualitative research were conducted among 3.457 and 51 participants, respectively. Structural equation modeling was conducted in order to analyze quantitative data, while qualitative data was analyzed using content analysis.
Direct and indirect effects of internal communication satisfaction, which is the result of internal communication practices, on internal employer attractiveness, which is the result of internal employer branding, were established. It was determined that even though all of the aspects of internal communication do create an entity of internal communication, their effects on employer brands should be examined on individual levels. Additionally, job attitudes, such as perceived organizational support and psychological contract fulfillment, substantially contribute to this relationship. However, there are indications that some additional job attitudes, such as organizational commitment and reputation, also have a significant role in this relationship. In addition, it was determined that when it comes to internal communication, the most significant role in employer branding is attributed to adequate choice of internal communication channels, balanced feedback, enabling informal communication and encouraging positive relationships between employees.
Ključne riječi
interna komunikacija
zadovoljstvo internom komunikacijom
marka poslodavca
atraktivnost poslodavca
stavovi o radu i organizaciji
teorija društvene razmjene
organizacijska podrška
psihološki ugovor
modeliranje strukturnih jednadžbi
Ključne riječi (engleski)
internal communication
internal communication satisfaction
employer brand
employer attractiveness
job attitudes
social exchange theory
organizational support
psychological contract
structural equation modelling
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:761139
Datum promocije 2023
Projekt Šifra: IP-2018-01-3323 Naziv: Doprinos interne komunikacije uspješnosti organizacije: položaj, kanali, mjerenje i odnos s povezanim konceptima Kratica: IntComORG Voditelj: Ana Tkalac Verčič Pravna nadležnost: Hrvatska Financijer: HRZZ Linija financiranja: IP
Studijski program Naziv: Ekonomija i poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: doktorski studij Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti iz znanstvenog područja društvenih znanosti (dr. sc. socio.)
Vrsta resursa Tekst
Opseg 189 stranica
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-05-02 14:55:06