Naslov Komparativna analiza strategija društveno odgovornog poslovanja u energetici
Naslov (engleski) Comparative analysis of socially responsible business strategies in energetics
Autor Mateo Šojat
Mentor Mislav Ante Omazić (mentor)
Član povjerenstva Saša Živković (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mislav Ante Omazić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Gelo (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-05-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Energetska industrija posljednjih se desetljeća suočava s raznim problemima vezanim uz okoliš
i društvena pitanja. Od nje se očekuje da zadovolji više standarde ekološke učinkovitosti, a
važno je prepoznati da u procesu važnu ulogu igraju i vlade . Građani, ekološke i vladine
organizacije definiraju ekološku i društvenu odgovornost energetskih poduzeća kao dužnost.
Predmet ovog poslijediplomskog specijalističkog je analiza društveno odgovornog poslovanja
u energetici i njegovih čimbenika na korporacije, kroz stavove zaposlenika i opće populacije.
Ciljevi rada su: analizirati utjecaj globalizacije na društveno odgovorno poslovanje; analizirati
razvoj pojma društveno odgovornog poslovanja i njegovo značenje na dionike procesa;
provesti primarno istraživanje o strategijama društveno odgovornog poslovanja u energetici na
primjeru odabranih kompanija, te dati preporuke stručnjacima iz prakse za uspješnije
upravljanje ključnim elementima DOP-a i njegovim utjecajima na zaposlene i nove kandidate.
Za primarno istraživanje kreirana je online anketa u kojoj je sudjelovalo 109 ispitanika,
zaposlenika Hitachi Energy, Siemens i ABB kompanije no prihvaćali su se i odgovori opće
populacije. Sudionicima ovog istraživanja važno da kompanija djeluje društveno odgovorno te
u 45 % slučajeva ne bi kupili proizvod kompanije koja nije društveno odgovorna. Hitachi
Energy, Siemens i ABB su u svoje poslovanje implementirali visoke razine društveno
odgovornog poslovanja, no stav opće populacije i njihovih zaposlenika se razlikuje na što
ukazuju rezultati ovog istraživanja. Ispitivanjem stavova o društveno odgovornom poslovanju
navedenih kompanija ispitanici smatraju kako kompanije donekle brinu o društveno
dogovornom poslovanju, ali ne shvaćaju cjelokupnu sliku kompanija. Komparacijom odgovora
ispitanika utvrđeno je kako imaju stav da korporacija Siemens u odnosu na druge dvije najviše
djeluje društveno odgovorno. Na osnovu rezultata dane su preporuke o poboljšanju imidža
kompanija.
Sažetak (engleski) The energy industry has been facing various environmental and social issues in recent decades.
Therefore, the energy industry is expected to meet higher standard of environmental
efficiencies, and it is important to recognize that governments play an important role in that
process. Citizens, environmental and government organizations define the environmental and
social responsibility of energy companies as a duty. The subject of this postgraduate specialist
is the analysis of socially responsible business in energy and its factors in corporations, and
through the attitudes of employees and the general population. The objectives of the paper are:
to analyze the impact of globalization on socially responsible business; analyze the
development of the concept of corporate social responsibility and its meaning to process
stakeholders; conduct primary research on the strategy of corporate social responsibility in the
energy sector on the example of selected companies, and give recommendations to experts in
practice for successful management of key elements of CSR and its impact on corporate social
responsibility and its impact on employees and new candidates. An online survey was created
for the primary survey, in which 109 respondents, employees of Hitachi Energy, Siemens and
ABB participated, and the answers of the general population were also accepted. It is important
to the participants of this research that the company acts socially responsible in 45 % of cases
so they would not buy the product of a company that is not socially responsible. Hitachi Energy,
Siemens and ABB have implemented a high level of corporate social responsibility in their
operations, but the attitude of the general population and their employees differs, as indicated
by the results of this research. Examining attitudes towards corporate social responsibility of
these companies, respondents believe that companies are somewhat concerned about corporate
social responsibility, but do not understand the overall picture of the company. A comparison
of the respondents' answers found that they have the view that Siemens Corporation is the most
socially responsible compared to the other two. Based on the results, recommendations were
set to improve the company's image.
Ključne riječi
društveno odgovorno poslovanje
energetika
Hitachi Energy
Siemens
ABB
Ključne riječi (engleski)
corporate social responsibility
energy
Hitachi Energy
Siemens
ABB
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:028954
Studijski program Naziv: Poslovno upravljanje - MBA Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: specijalistički Akademski / stručni naziv: specijalist/specijalistica poslovnog upravljanja-MBA (spec. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-05-16 09:21:06