Naslov Uloga društvenih mreža u procesu odabira turističkog smještaja kod pripadnika generacija X, Y i Z
Naslov (engleski) The role of social media in the process of choosing tourist accommodation among members of generations X, Y and Z
Autor Pavla Jurović
Mentor Miroslav Mandić (mentor)
Član povjerenstva Sunčana Piri Rajh (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tanja Komarac (član povjerenstva)
Član povjerenstva Miroslav Mandić (predsjednik povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet (Katedra za marketing) Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Društvene mreže značajno su promijenile način na koji potrošači donose odluke o putovanjima. Postale su moćan alat u istraživanju i donošenju odluka o turističkim uslugama, uključujući i odabir turističkog smještaja. Utjecaj društvenih mreža na proces donošenja odluke o odabiru turističkog smještaja istraživan je od strane raznih znanstvenika, a različita istraživanja donose različite zaključke, no općenito se smatra da društvene mreže igraju važnu ulogu u svim fazama procesa donošenja odluka o putovanjima. Kako bi se oblikovale ciljane marketinške strategije, važno je razumjeti kako različite generacije koriste društvene mreže. S obzirom na različite stavove i navike potrošača u korištenju društvenih mreža prilikom odabira turističkog smještaja generacija X, Y i Z, pružatelji turističkog smještaja trebaju prilagoditi svoje pristupe kako bi privukli pažnju i stekli povjerenje ovih različitih generacija. Ovaj diplomski rad istraživao je ulogu društvenih mreža prilikom odabira turističkog smještaja među generacijama X, Y i Z. Cilj je bio razumjeti njihove stavove i ponašanje tijekom procesa donošenja odluka i utvrditi postoje li razlike između generacija. Istraživanje je bilo provedeno putem anketnog upitnika na kvotnom uzorku, a ispitivale i analizirale su se tri različite dobne skupine, odnosno generacije: generacija X (osobe u dobi od 43 do 57 godina), generacija Y (28-42 godine) i generacija Z (u slučaju ovog rada, osobe u dobi od 18 do 27 godina). Istraživanjem je analizirana upotreba društvenih mreža prilikom donošenja odluka o izboru turističkog smještaja u pet faza procesa i percipirana razina njihove uloge. Ovaj rad pridonosi boljem razumijevanju uloge društvenih mreža kod različitih generacija tijekom odabira turističkog smještaja. Rezultati istraživanja pokazali su da najveći značaj uloge društvenih mreža prilikom cijelog procesa odabira turističkog smještaja pokazuje generacija Z, a najmanji generacija Y. Generacija X ulogu društvenih mreža najviše primjećuje u fazi spoznaje potrebe, dok generacije Y i Z društvene mreže najviše koriste tijekom traženja informacija. Svoja iskustva s turističkim smještajem na društvenim mrežama najviše dijeli generacija X koja se također izdvaja i kao najpouzdanija u društvene mreže. Razumijevanje ponašanja potrošača u vezi s društvenim mrežama pomaže marketinškim stručnjacima ciljati odgovarajuće generacije i bolje koristiti potencijal društvenih mreža u strategiji turističkog smještaja.
Sažetak (engleski) Social media has significantly changed the way consumers make travel decisions. They have become a powerful tool in researching and making decisions about tourist services, including the choice of tourist accommodation. The influence of social media on the process of making a decision on choosing a tourist accommodation has been researched by various scientists, and different studies came to different conclusions, but it is generally considered that social media plays an important role in all stages of the travel decision-making process. In order to formulate targeted marketing strategies, it is important to understand how different generations use social media. Considering the different attitudes and habits of consumers in the use of social media when choosing tourist accommodation of generations X, Y and Z, tourist accommodation providers should adapt their approaches to attract the attention and gain the trust of these different generations. This thesis investigated the role of social media when choosing tourist accommodation among generations X, Y and Z. The aim was to understand their attitudes and behavior during the decision-making process and to determine whether there are differences between generations. The research was conducted through a questionnaire on a quota sample, and three different age groups, i.e. generations, were examined and analyzed: generation X (people aged 43 to 57), generation Y (28 to 42 years old) and Generation Z (in the case of this paper, people aged 18 to 27). The research analyzed the use of social media when making decisions about the choice of tourist accommodation in five stages of the process and the perceived level of their role. This paper contributes to a better understanding of the role of social media among different generations when choosing tourist accommodation. The results of the research showed that the greatest significance of the role of social media during the entire process of choosing tourist accommodation is shown by generation Z, and the least by generation Y. Generation X notices the role of social networks the most in the phase of recognizing a need, while generations Y and Z use social networks the most when searching for information. Their experiences with tourist accommodation on social media shares mostly generation X, which also stands out as the most reliable on social media. Understanding consumer behavior in relation to social media helps marketers target the appropriate generations and better utilize the potential of social media in tourism accommodation strategy.
Ključne riječi
društvene mreže
proces donošenja odluke o kupnji
odabir turističkog smještaja
generacija X
generacija Y
generacija Z
Ključne riječi (engleski)
social media
purchase decision-making process
choice of tourist accommodation
generation X
generation Y
generation Z
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:835440
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-10-02 08:50:44