Naslov Određivanje stupnja internacionalizacije međunarodnih poduzeća
Naslov (engleski) DETERMINING THE LEVEL OF INTERNATIONALIZATION OF INTERNATIONAL FIRMS
Autor Alen Heina
Mentor Najla Podrug (mentor)
Član povjerenstva Marina Dabić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Darko Tipurić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2015-09-09, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Međunarodna poduzeća predstavljaju najveće i najmoćnije ekonomske entitete u suvremenom globaliziranom svijetu. Proces globalizacije podrazumijeva povezivanje država putem stalnog rasta suradnje, trgovine i komunikacija, što vodi stvaranju svijeta integrirane i međuovisne cjeline. Razvoj jedinstvenog svjetskog tržišta omogućilo je ukidanje postojećih barijera u međunarodnoj trgovini, te sloboda kretanja kapitala, tehnologija i ljudi. Upravo su međunarodna poduzeća odlično prilagođena dinamičnim uvjetima liberalizacije trgovine i poslovanja, te ove organizacije postaju glavni nositelji i pokretači globalizacije.
Međunarodna poduzeća mogu se definirati kao poduzeća koja imaju velika ulaganja ili vlasništvo nad sredstvima za proizvodnju koja se nalaze u dvije ili više država. Osnovno obilježje međunarodnih kompanija je koordinirana strategija odlučivanja unutar organizacije, međuovisnost i nadopunjavanje pojedinačnih poslovnih jedinica, te dijeljenje znanja, resursa i odgovornosti. Kroz povijest su se razvijali različiti modaliteti međunarodnog poduzeća, a svaki modalitet karakterizira različita uloga matice poduzeća i podružnica. Motiv zbog kojih poduzeća šire poslovanje na inozemna tržišta je pristup novim kupcima, smanjenje troškova, osnaživanje konkurentnosti, disperzija rizika poslovanja te kako bi tvrtka kapitalizirala na temeljnim stručnostima.
činjenica da mnoga poduzeća šire svoje poslovanje na inozemna tržišta, potakla je brojne istraživače da uz pomoću indikatora internacionalizacije analiziraju koliko je zapravo određeno poduzeće internacionalizirano. Na taj način analitičari pokušavaju dobiti bolji uvid u poslovanje međunarodnih poduzeća te objasniti koji su motivi, načini i posljedice internacionalizacije poslovanja. Mjerenje stupnja internacionalizacije poduzeća moguće je provoditi putem tri kategorije indikatora: individualni indikatori, regionalni indikatori i kompozitni indikatori internacionalizacije. U ovom radu analizira se stupanj internacionalizacije hrvatskih i američkih poduzeća primjenom individualnog indikatora internacionalizacije, konkretno mjeri se udio izvoza u ukupnim prihodima.
Sažetak (engleski) International firms represent the biggest and most powerful economic entities in today's modern globalized world. The process of globalization includes connecting of countries through continuous rise of cooperation, trade and communication which leads to the creation of an integrated and interdependent unit. The development of a unified global market was enabled by the suspension of trade barriers in international commerce and by the liberalization of capital flow, technology and people. International firms are especially adapted to the dynamic conditions of liberalized trade and business, therefore these organizations are becoming the main promoters of globalization.
International firms can be defined as firms which have big investments or the ownership upon the means of production in two or more countries. The main characteristics of international companies are coordinated decision-making strategies, interdependence and contribution of separate units and also sharing of knowledge, resources and liabilities. Historically, there have been different types of international firms and each one had a distinct relationship between the parent company and the subsidiary. The motives of expanding business abroad are access to new consumers, cost reduction, strengthening the firm's competitiveness, business risk dispersion and to enable the firm to capitalize on its main expertise.
The fact that many firms are expanding abroad has stimulated many researches to analyze to what extent is a firm international which is possible to calculate with the use of indicators of internationalization. This way researches are striving to obtain a better understanding of the business of international firms and to explain the motives, methods and consequences of expanding business abroad. Determining the level of internationalization is possible by the use of three categories of indicators: individual indicators, regional indicators and composite indicators. This paper analyzes the level of internationalization of Croatian and American firms with the use of an individual indicator, more precise, it measures the share of exports in total revenues.
Ključne riječi
međunarodna poduzeća
globalizacija
uzroci i barijere globalizacije
motivi internacionalizacije
proces internacionalizacije
mjerenje stupnja internacionalizacije
udio izvoza u ukupnim prihodima
Ključne riječi (engleski)
international firms
globalization
causes and barriers of globalization
motives for internationalization
process of internalization
measuring the level of internationalization
share of exports in total revenues
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:197241
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-10-13 10:21:49