Naslov Izazovi uvođenja novog sustava za učenje u poduzeće
Naslov (engleski) Implementation Challenges of the New Learning Management System
Autor Paula Franić
Mentor Vesna Bosilj Vukšić (mentor)
Član povjerenstva Ljubica Milanović Glavan (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivan Strugar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet (Katedra za informatiku) Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-02, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Poslovna informatika
Sažetak Sažetak
U ovom radu govoriti će se o izazovima vezanim uz uvođenje novog sustava za učenje (eng. Learning Management System, skraćeno LMS) u poduzeće. Pretpostavka jest da organizacija već ima softver za upravljanje, dokumentiranje, praćenje, izvještavanje i isporučivanje edukacijskog sadržaja, tj. sustav za učenje koji zbog nekih razloga treba promijeniti. Temeljno pitanje jest je li bolja odluka sustav nadograditi ili u potpunosti zamijeniti novim.
Za odgovor na navedeno pitanje potrebno je provesti analizu postojećeg sustava za učenje i projicirati uvođenje novog sustava za učenje. Nadalje, u radu će biti navedeni razlozi za:
- nadogradnju sustava ili
- prelazak na novi sustav za učenje
i izazovi vezani uz oba slučaja.
U istraživanju korištena je metoda analize studije slučaja prilikom uvođenja novog sustava za učenje u poduzeće i to:
I. U poduzeće je uveden novi LMS sa znatno lošijim performansama od prethodnog i menadžment razmišlja o vraćanju na stari sustav.
Konkretan cilj rada jest prikazati kako nedovoljno dobro razrađena analiza poslovnih procesa može dovesti do pogreške i gubitka novaca za poduzeće. Rad se temelji na primjeru poduzeća koje je sustav za učenje (LMS) zamijenio novim i time doveo do većih poteškoća i većeg broja grešaka nego što je to bilo pri starom LMS.
Rad se sastoji od šest poglavlja; u prvom poglavlju dan je uvod u diplomski rad, točnije područje i cilj rada, izvori i metode prikupljanja podataka te sadržaj i struktura rada. Kroz drugo poglavlje prolaze se osnovni pojmovi i daju se odgovori na temeljna pitanja poput što je to sustav za učenje, koje su uloge i značajke sustava za učenje, koja je razlika akademskog i korporativnog sustava za učenje te kako mjeriti efikasnost edukacija, angažmana korisnika i analizirati rezultate.
U trećem poglavlju detaljnije se prolazi kroz performanse poslovnog procesa sustava za učenje, prikazano je kako se provodi analiza postojećeg poslovnog procesa, koji su razlozi da bi menadžment odlučio preći na neki novi sustav te kako izgleda uvođenje nekog novog softvera u postojeći poslovni proces.
U četvrtom poglavlju prikazano je razgraničenje koje čini središnjicu ovog diplomskog rada, navedeni su razlozi i uvjeti za nadogradnju postojećeg sustava i navedeni su razlozi i uvjeti za prelazak na kompletno novi sustav.
Peto poglavlje čini provedeno istraživanje. Istraživanje čine pod poglavlja metodologija istraživanja, prikaz rezultata istraživanja i analiza istraživanja. Istraživanje je analiza studije slučaja prilikom uvođenja novog sustava za učenje u poduzeće. Točnije, u poduzeće je uveden novi LMS sa znatno lošijim performansama od prethodnog i menadžment razmišlja o vraćanju na stari sustav.
Sažetak (engleski) This paper discusses challenges related to the introduction of a new Learning Management System (LMS) into a company. The assumption is that the organization already has software for managing, documenting, tracking, reporting and delivering educational content, i.e. a learning system that for some reason needs to be changed. The basic question is whether a better decision-making system is to be upgraded or completely replaced by a new one.
To answer this question, it is necessary to conduct an analysis of the existing learning system and project the introduction of a new learning system. Furthermore, the paper will outline the reasons for:
- upgrade of the system or,
- moving to a new learning system
and challenges related to both cases.
The study used a case study analysis method when introducing a new learning system into a company:
I. The company introduced a new LMS with significantly worse performance than previous and management thinking about returning to the old system.
The specific aim of the paper is to show that insufficiently elaborated business process analysis can lead to error and loss of money for the enterprise. The work is based on an example of a company replacing the learning system (LMS) with new ones and thus leading to greater difficulty and more errors than it was in the old LMS.
The work consists of six chapters; In the first chapter, the introduction to graduate thesis, the more precise scope and goal of work, the sources and methods of data collection, and the content and structure of work are given. Through the second chapters, basic concepts are passed and answers to fundamental questions such as the learning system, which are the roles and features of the learning system, which is the difference between the academic and corporate learning system and how to measure the efficiency of education, user engagement and analyse results.
Chapter Three details the performance of the business process learning system, shows how an analysis of the existing business process is being carried out, which is why management decided to move to a new system and how it looks like introducing some new software into an existing business process.
The fourth chapter presents the delineation that makes up the core of this graduate thesis, the reasons and conditions for upgrading the existing system, and the reasons and conditions for switching to a completely new system.
The fifth chapter makes a survey conducted. The research consists of chapters of research methodology, research results and research analysis. The study is a case study analysis when introducing a new learning system into a company. Specifically, a new LMS has been introduced in the company with much worse performance than previous and management thinking about returning to the old system.
Ključne riječi
LMS
sustav za učenje
poslovni procesi
analiza poslovnih procesa
nadogradnja sustava
prelazak na novi sustav
odluke menadžmenta
edukacija zaposlenika
Ključne riječi (engleski)
LMS
learning system
business processes
business process analysis
system upgrade
transition to new system
management decisions
employee training
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:563386
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-09-02 19:15:17