Naslov Strategije diferencijacije radijskih postaja na radijskom tržištu Republike Hrvatske
Naslov (engleski) Differentiation strategies of radio stations on radio market in Republic of Croatia
Autor Marko Bijelić
Mentor Goran Vlašić (mentor)
Član povjerenstva Jurica Pavičić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Morana Fudurić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet (Katedra za marketing) Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-12, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Radio je prvi elektronički medij koji i dalje ima vjernu publiku i mnoge prednosti. Iako su mu mnogi predviđali kraj pojavom televizije i Interneta, to se nije dogodilo. Trenutno je u fazi transformacije i prilagodbe na promjenjivom medijskom tržištu, a pojavu ostalih masovnih elektroničkih medija pametno je iskoristio kako bi učvrstio svoj položaj. Tehnološka dostignuća omogućila su raznolikost medija i medijsku konvergenciju koja označava multimedijalnost svakog medija te njihovo savezništvo i suradnju umjesto konkurencije. Slušatelj je prestao biti pasivni korisnik medijskog sadržaja i postaje uključen u stvaranje radijskog sadržaja na više platformi. Osim u eteru, sadržaj radijskih postaja dostupan mu je i na digitalnim kanalima, posebice na društvenim mrežama i video platformama s kojima radio ostvaruje uspješnu integraciju. Konvergencija medija traži i nove načine upravljanja medijskim sadržajem na radiju te razvoj strategija koje bi privukle slušatelje i oglašivače. U Hrvatskoj djeluje oko 150 komercijalnih radijskih postaja, a svrha je ovog rada istražiti i analizirati strategije diferencijacije najuspješnijih radijskih postaja na nacionalnoj, regionalnoj i lokalnoj razini. To su Narodni radio, Antena Zagreb i Enter Zagreb od kojih svi pripadaju istoj medijskoj grupaciji i vodeće su radijske postaje u svom tržišnom segmentu slušatelja, zbog čega su dovoljno reprezentativne za radijsko tržište u cjelini. Diferencijacija nije jeftina, no osigurava konkurentsku prednost, što navedene radijske postaje i potvrđuju svojim primjerom. Cilj ovog rada je pokazati kojim se sve alatima radijske postaje mogu služiti kako bi se uspješno razlikovale u odnosu na svoju konkurenciju. Kod svake od radijskih postaja promatrane su njene signifikantnije marketinške aktivnosti u razdoblju od proteklih pet godina. Iako ne postoji univerzalna formula za uspjeh radijskih postaja, svaki radio, želi li biti uspješan na tržištu, treba imati kvalitetan format i programski sadržaj, prihvatljive cijene i kreativne oblike oglašavanja te snažno koristiti digitalne kanale na kojima se nalaze njegovi slušatelji i tamo im ponuditi kvalitetan sadržaj. Za analizu je korištena stručna literatura, internetske stranice, knjige, znanstveni časopisi, stručni članci i ostala dostupna literatura, te je provedeno istraživanje u obliku dubinskih intervjua s programskim direktorima Narodnog radija i Antene Zagreb.
Sažetak (engleski) Radio is the first electronic medium that still has a faithful audience and many advantages. Although many predicted the end of it by appearance of TV and Internet, it did not happen. It is currently in the phase of transformation and adaptation in a changing media market, and it has cleverly used the emergence of other mass media to strengthen its own position. Technological achievements have enabled the variety of media and media convergence which means that electronic media became multimedial and achieved alliance and collaboration instead of competition. The listener who has used to be a passive user of media content, becomes involved in creating radio content on multiple platforms. Apart from the ether, radio content is also available on digital channels, particularly on social networks and video platforms with which radio achieves successful integration. Media convergence also seeks new ways to manage media content on the radio and develops strategies that would attract listeners and advertisers. There are about 150 commercial radio stations in Croatia, and the purpose of this paper is to explore and analyze the strategies of differentiation of the most sucessful radio stations on the national, regional and local level. These are Narodni radio, Antena Zagreb and Enter Zagreb, all of which belong to the same media group and are the leading radio stations in their market segment of listeners, which is why they can be observed as representative for the radio market as a whole. Differentiation is expensive but provides competitive advantage, which is indicated by these radio stations and confirmed by their example. The aim of this paper is to show which of all tools radio stations can use to make a difference compared to their competition. For each of the radio stations, its most significant marketing activities were observed over the past five years. Although there is no general formula for the success of radio stations, each radio, if it wants to be successful on the market, needs to focus on quality format and program content, acceptable prices and creative forms of advertising, as well as use of digital channels where its listeners are while offering them quality content. Professional literature, web pages, books, scientific journals, articles and other available literature were used for the analysis, and a survey was conducted in the form of dubious interviews with program directors of Narodni Radio and Antena Zagreb.
Ključne riječi
diferencijacija
interakcija
radio
slušatelj
strategije
Ključne riječi (engleski)
differentiation
interaction
listener
radio
strategies
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:904668
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Javna napomena Podaci korišteni u ovom radu su povjerljivi i ustupljeni su od strane obrađivanih radijskih postaja i Uprave Media Tower grupacije, isključivo za potrebe ovog diplomskog rada.
Datum i vrijeme pohrane 2019-09-17 17:22:39