Sažetak | Pojam marketing susrećemo se u našoj svakodnevici, svaki put kada kupujemo kruh, novine, ulažemo u razne investicije poput kupnje stana, automobila i slično, a kao definiciju ga možemo definirati kao proces kreiranja proizvoda ili usluga prema željama i vlastitim potrebama kupaca. Putem marketinga, pojedinci ili skupine dobivaju robu koju žele putem stvaranja i razmjene proizvoda i vrijednosti s drugima. Marketinški stručnjaci konstantno pronalaze nove načine kako bi zadovoljili potrebe i želje kupaca, te kako bi nalazili nova tržišta. Marketing započinje i završava s kupcem.
Čovjek kroz početke svoje povijesti putuje zbog različitih razloga i motiva. Kroz razvoj turizma javljaju se i specifične potrebe suvremenog turista. Razvoj turizma ima značajan utjecaj na gospodarstvo cijele zemlje. Od prvenstvene vrste pasivnog
„sunce i more“ turizma, razvile su se mnoge vrste turizma (nautički, avanturistički, ruralni, kulturni, zdravstveni). Kao nova vrsta turizma javlja se i gastronomski turizam.
Gastronomija obuhvaća sve ono što se odnosi na kuhanje, kuharsku vještinu i s tim u vezi. U širem smislu obuhvaća gurmanstvo, sladokustvo, a u najširem smislu vezu kulture i hrane, odnosno umjetnost prehrane, kulinarsku umjetnost.
Svaka regija Republike Hrvatske poznata je po svojim specifičnim kulinarskim specijalitetima, te je kao tržište za turiste, proizvode predstavila putem evenata koji će se opisati u radu. |