Naslov Analiza motivacijskih čimbenika za dijeljenje znanja unutar timova
Naslov (engleski) Analysis of the motivation factors for knowledge sharing within teams
Autor Andreja Kožić
Mentor Tomislav Hernaus (mentor) MBZ: 269593
Član povjerenstva Maja Klindžić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Rebeka Danijela Vlahov Golomejić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Znanje je u današnje vrijeme najvažniji resurs poduzeća. Ono poduzeću omogućuje konkurentsku
prednost na tržištu. Znanje može biti implicitno ili eksplicitno, kao i individualno ili kolektivno.
Važno je da se znanje međusobno dijeli među zaposlenicima organizacije pa se tako znanje može
dijeliti na formalan i neformalan način. No, nisu svi zaposlenici jednako spremni dijeliti svoje
znanje pa tako govorimo o preprekama dijeljenju znanja koje mogu biti subjektivne, to su one
osobne prirode, i objektivne, na njih utječe sama organizacija.
Timski rad je naziv za proces koji prolazi grupa ljudi koja ima zajednički cilj i svi imaju želju da
se taj cilj i postigne, stoga i djeluju svi prema tom istom cilju. No, ne postoji univerzalno pravilo
kakav tim treba biti, već je za svaku organizaciju to drugačije. Postoji mnogo vrsta timova, a
uglavnom bi se mogli podijeliti prema sljedećim kriterijima: svrha, trajanje, vodstvo timova i
stupanj autonomije, opseg aktivnosti te pozicija i moć. Važno je reći da tim postoji kako bi bio
uspješan, a karakteristike koje bi tim trebao posjedovati da bi bio uspješan, jesu: emocionalna
inteligencija, jasni ciljevi, relevantne vještine, međusobno povjerenje, osjećaj grupne
djelotvornosti, grupni identitet, dobra komunikacija, participacija i suradnja, kvalitetno vodstvo i
potpora.
Dijeljenje znanja prilikom rada u timu vrlo je važno kako bi se ostvarili svi ciljevi organizacije.
Dijeljenje znanja jest aktivnost koja jača timski rad te ima svoje prednosti za organizaciju, ali i za
zaposlenike.
Prilikom izrade ovog diplomskog rada, istraživanje teorije i provedena analiza unutar prodajnog
poduzeća omogućili su da se kreiraju određene spoznaje. Ono što se može zaključiti iz istraženog
jest da je dijeljenje znanja vrlo važno za timski rad. U praksi se možda i ne provodi uvijek, ali je
zato na tome potrebno raditi te bi svaki menadžer to trebao imati na svom popisu kao jedan od
kratkoročnih ciljeva.
Sažetak (engleski) Nowadays, knowledge is the most important resurs of business organizations. It gives the company
a competitive advantage in the market. Knowledge can be implicit or explicit, as well as individual
or collective. It is important that the knowledge is shared among the employees of the organization
so that the knowledge can be shared in a formal and informal way. However, not all employees
are equally willing to share their knowledge so we are talking about obstacles to knowledge sharing
that can be subjective which are personal and objective which are influenced by the organization
itself.
Teamwork is the name for a process that group of people goes through and they have a common
goal and everyone has a desire to achieve that goal, therefore everyone works toward that same
goal. But there is no universal rule of what a team must be like so it is different for each
organization. There are many types of teams and they can generally be divided according to the
following criteria: purpose, duration, leadership of the teams and degree of autonomy, scope of
activities, position and power. It is important to say that a team exists in order to be successful and
the characteristics that a team needs to possess in order to be successful are: emotional intelligence,
clear goals, relevant skills, mutual trust, a sense of group effectiveness, group identity, good
communication, participation and cooperation, quality leadership and support.
Sharing knowledge while working in a team is very important in order to achieve all the goals of
the organization. Knowledge sharing is an activity that strengthens teamwork and has its benefits
for the organization as well as for the employees.
While preparing this diploma thesis, theory research and analysis within the sales company
allowed to create certain insights. What can be deduced from the research is that knowledge
sharing is very important for teamwork. In practice, it may not always be implemented, but it needs
to be worked on and every manager should have it on their list as one of the short-term goals.
Ključne riječi
znanje
dijeljenje znanja
prepreke dijeljenju znanja
timski rad
vrste timova
uspješni timovi
dijeljenje znanja u timovima
Ključne riječi (engleski)
knowledge
knowledge sharing
knowledge sharing barriers
teamwork
types of teams
successful teams
knowledge sharing within teams
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:847995
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-09-23 17:35:39