Naslov Međuovisnost institucionalnoga okvira i društveno odgovornih strategija poduzeća
Naslov (engleski) Interaction between institutional frame and corporate social responsibility strategies
Autor Nikolina Markota Vukić
Mentor Mislav Ante Omazić (mentor)
Član povjerenstva Darko Tipurić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Sanda Rašić Jelavić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Želimir Dulčić (član povjerenstva) MBZ: 95935
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2016, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 330 - Ekonomija. Ekonomska znanost
Sažetak Društvena odgovornost poduzeća predstavlja predmet je mnogih istraživanja, posebice zbog svoje turbulentnih promjena u društvu i okolišu. Dosadašnja praksa poslovanja pokazala je kako je društvena odgovornost važna za održivost rasta i razvoja društva i gospodarstva. Pri tome nije dovoljna samo aktivnost poduzeća u domeni društvene odgovornosti, već su važne i karakteristike institucionalnog okvira unutar kojeg poduzeća posluje. Analiza dosadašnjih istraživanja pokazala je kako ova tema nije do sada dovoljno ispitana. Rad je usredotočen na nekoliko područja: (i) utjecaj razvoja formalnog i neformalnog institucionalnog okvira na kvalitetu društveno odgovornog izvještavanja, (ii) utjecaj stakeholderske orijentacije poduzeća na kvalitetu društveno odgovornog izvještavanja, (iii) utjecaj djelatnosti i zemlje poduzeća na društveno odgovorno izvještavanje, (iv) utjecaj društveno odgovornost izvještavanja na oblik društveno odgovorne strategije. Kako bi se ispitalo navedeno područje, provedena su dva opsežna istraživanja. Prvo istraživanje provedeno je analizom objavljenih izvještaja o društvenoj odgovornosti poduzeća u različitim zemljama Europske unije (Austrija, Italija, Francuska, Njemačka, Nizozemska, Švedska, Švicarska, Velika Britanija, Belgija i Hrvatska), pri čemu se analizirao utjecaj različitih institucionalnih i stakeholderskih okvira odabranih zemlja uzorka na kvalitetu društveno odgovornog izvještavanja poduzeća. Drugo istraživanje provedeno je pomoću online ankete na uzorku poduzeća iz navedenih zemalja gdje se ispitala povezanost društveno odgovornog izvještavanja poduzeća i oblika njegove društvene strategije koju provodi. Provedena empirijska istraživanja, analiza rezultata, testiranje hipoteza mogu poslužiti za bolje razumijevanje društvene strategije koje poduzeća provode u odnosu na razinu i kvalitetu njihovog izvještavanja o društvenoj odgovornosti unutar određenih institucionalnih i stakeholderskih okvira.
Sažetak (engleski) Corporate social responsibility is the subject of the number of the research, due to turbulent changes in society and the environment. Current business practice has demonstrated that social responsibility is important for the development and growth of the society and economy. However, corporate activities are not enough in the domain of social responsibility, but characteristics of the institutional frame are also important. Analysis of the previous research has indicated that this topic has not yet been researched to the high level. This research is focused on following areas: (i) impact of the formal and informal institutional frame to the quality of corporate social responsibility reporting, (ii) impact of the stakeholder orientation to the quality of corporate social responsibility reporting, (iii) impact of the industry and the country to the quality of corporate social responsibility reporting, and (iv) impact of the corporate social responsibility reporting to the corporate social strategy. Main research question is to describe a corporate social responsibility reporting among different institutional and stakeholder frameworks. Therea are two theory frameworks in order to answer a main research question. First, with the understanding of the institutional and stakeholder theory, following research questions will be answered in this research: 1. Is there a difference between CSR reporting depending on the institutional and stakeholder framework? 2. Is there a dialogue between company and their stakeholders? 3. What kind of CSR strategy do companies apply according to a certain institutional and stakeholder framework?
Ključne riječi
društveno odgovorno poslovanje
društveno odgovorno izvještavanje
društvene strategije poduzeća
institucionalna teorija
stakeholderska teorija
Ključne riječi (engleski)
corporate social responsibility
Corporate social responsibility reporting
corporate social strategy
institutional theory
stakeholder theory
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:107985
Studijski program Naziv: Ekonomija i poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski doktorski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti, područje društvenih znanosti, polje ekonomija (dr. sc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Javna napomena U radu je dostupan prošireni sažetak na engleskom jeziku.
Datum i vrijeme pohrane 2016-06-28 06:46:13