Sažetak | Vođenje je najzahtjevnija menadžerska funkcija i kao takva plijeni pozornost znanstvene i stručne javnosti. Osnovni je zadatak vodstva pronaći i održavati ravnotežu između tri ključne varijable procesa vodstva, a to su: vođa, sljedbenici i situacija (okolina navedenih varijabli), a ono to može ukoliko vođa ima odgovarajuće sposobnosti, motivaciju i moć. Zbog toga je fenomen vođenja i uspješnih vođa uvijek zaokupljao pažnju ne samo znanstvene javnosti već i šire, što dovodi do pojave različitih teorija o vođenju i vođama i stilovima vođenja. Iako postoje brojna istraživanja koja dokazuju postojanje uzročno-posljedičnog odnosa između stila vođenja i ostvarenog poslovnog rezultata, još uvijek ne postoji konsensualno mišljenje o tome koji je stil vođenja najbolji za poslovni uspjeh tvrtke.
S obzirom da je vještina vođenja vrlo važna u računovodstvenoj profesiji, nije iznenađujuće da računovodstvene organizacije i revizijske korporacije mnogo ulažu u obuku voditelja svojih revizora i budućih zaposlenika. U organima upravljanja i vođenja revizorskog poduzeća većinu moraju činiti osobe sa zvanjem ovlaštenog revizora. Revizori vođe trebaju posjedovati određene talente da bi uspjeli. Pored tehničkih vještina, oni moraju komunicirati sa svojim podređenima kako bi delegirali, vodili i prenosili znanje.
Empirijsko istraživanje provedeno je intervjuom u dvoje malih revizorskih poduzeća prikazuje specifičnosti vodstva i vođenja u malim revizorskim društvima. Zbog važnosti vođenja kao najzahtjevnije menadžerske funkcije, pitanja u intervjuu odnosila su se na način i proces vođenja, koji uključuje motivaciju, komunikaciju i interpersonalne procese. Istraživanje je ukazalo da je procesu vođenja malih revizorskih poduzeća prevladava demokratski stil, no kod donošenja delikatnih odluka s većim rizikom, stil vođenja je autokratski. Također, vrlo je važna komunikacija i delegacija u procesu obavljanja revizije kako bi vođe uspješno vodili i prenosili znanje, te je važna usmjerenosti na zaposlenike, odnosno njihovu edukaciju i dodatno usavršavanje jer su oni ključan faktor kod obavljanju poslova revizije. |
Sažetak (engleski) | Leadership is the most demanding managerial function and as such attracts the attention of the scientific and professional public. The basic task of leadership is to find and maintain a balance between the three key variables of the leadership process, namely: leader, followers and situation (environment of these variables), and this can be done if the leader has the appropriate abilities, motivation and power. Therefore, the phenomenon of leadership and successful leaders has always captured the attention not only of the scientific public but also wider, leading to the emergence of different theories about leadership and leaders and leadership styles. Although there is a number of studies proving the existence of a cause-and-effect relationship between leadership style and business performance, there is still no consensus opinion on which leadership style is best for a company’s business success.
Given that leadership skills are very important in the accounting profession, it is not surprising that accounting organizations and audit corporations invest heavily in the training of their auditor leaders and future employees. In the management and governing bodies of an audit firm, the majority must be persons with the title of certified auditor. Leader auditors need to possess certain talents to succeed. In addition to technical skills, they must communicate with their subordinates to delegate, guide, and transfer knowledge.
Empirical research was conducted by interviewing two small audit firms and shows the specifics of leadership and management in small audit firms. Because of the importance of leadership as the most demanding managerial function, the questions in the interview related to the manner and process of leadership, which includes motivation, communication, and interpersonal processes. Research has shown that the process of running small audit firms is dominated by a democratic style, but when making delicate decisions with a higher risk, the management style is autocratic. Also, communication and delegation is very important in the audit process in order for leaders to successfully lead and transfer knowledge, and it is important to focus on employees, i.e., their education and additional training because they are a key factor in performing audit work. |