Naslov Elektronička trgovina na tržištu optike
Naslov (engleski) E-commerce in the optics market
Autor Petra Petric
Mentor Blaženka Knežević (mentor)
Član povjerenstva Nikola Knego (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Dario Dunković (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet (Katedra za trgovinu i međunarodno poslovanje) Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Kada bi se uzeo uzorak od deset osoba i analiziralo kvalitetu njihovog vida, istraživanje bi
pokazalo kako šest od deset osoba u uzetom prosječnom uzorku ima problema s kvalitetom
vida. Optički proizvodi koji omogućuju bolju kvalitetu vida, pa čak i postupno rješavanje
problema vida u cijelosti su poznatiji kao dioptrijske naočale odnosno oftalmološke leće i
okviri za iste leće, zatim kontaktne leće i na kraju sunčane naočale. Spomenutim se
proizvodima, zajedno s proizvodima za općenitu njegu očiju, trguje putem fizičkih trgovina
odnosno optika i putem elektroničkih trgovina. Elektroničke trgovine na tržištu optike su novija
pojava suvremenog načina trgovanja koji sve više dobiva na značaju i koji se sve više širi
modernim svijetom.
Trgovanje optičkim proizvodima virtualnim putem, iako još uvijek manje zastupljeno, postaje
sve popularnije, pogotovo kod mlađe i zrelije populacije koja je upoznata s primjenom
Interneta, s načinom djelovanja elektroničke trgovine općenito, te je podložnija
eksperimentirati ovom vrstom trgovine. Ipak, usprkos tomu, područje optike je specifično u
analiziranju spremnosti potrošača da se okrenu potpunoj kupnji optičkih proizvoda putem Web
prodavaonica. Cjenovna pozicioniranost ovih proizvoda na visokom je nivou, kao i kvaliteta
istih, obje ove karakteristike predstavljaju određen rizik i bojaznost kod potrošača pri kupnji
na Internetu. Dioptrijske naočale kao proizvod koji zauzima najveći postotak tržišta, odnosno
kojem su potrošači najskloniji, najčešće zahtjeva kupnju putem fizičkih ponuđača optičkih
proizvoda zbog potrebe isprobavanja proizvoda, situacija nije ništa drugačija niti sa sunčanim
naočalama. S druge strane uporaba kontaktnih leća ne iziskuje probu proizvoda, i time postaje
vrlo pogodan proizvod za virtualnu kupnju putem Interneta. Također ovo je tržište na kojem
često dolazi do tehnoloških promjena koje pogoduju upravo elektroničkoj trgovini optičkih
proizvoda. Naravno, trendovi koji se na tržištu optike i u sklopu elektroničke trgovine
pojavljuju u svijetu, reflektiraju se i na hrvatsko tržište, jer elektroničko poslovanje, a u tom
slučaju i elektronička trgovina stvara jedno povezano globalno tržište.
Sažetak (engleski) If someone was to take a population of ten people and analyze the quality of their sight, the
results would show that six out of those ten people have eyesight problems. Most known
eyewear products, that enable better eyesight are as follows: prescription glasses, or ophthalmic
lenses and frames, contact lenses and sunglasses. These products, together with general eye
care products, are traded through physical stores and through electronic stores. Electronic retail
in the eyewear market is a newer phenomenon of the modern way of trading that is gaining in
importance and is increasingly spreading in the modern world.
Virtual commerce of eyewear products, although still less represented, is gaining popularity
rapidly, especially among the younger and more mature generations, who are familiar with the
use of the Internet, with the way e-commerce works in general, and are more susceptible to
experimenting with this kind of commerce. Nevertheless the field of optics is specific when it
comes to analyzing the willingness of consumers to turn to the full purcase of optical products
through web stores. The price positioning of these products is at a high level, as well as their
quality, both of these characteristics represent a certain risk and bring fear among consumers
when buying online. Prescription glasses as a product that occupies the largest percentage of
the market, in other words to which consumers are most inclined, most often requires purchase
in physical optics due to the need of trying the product on, and it is no different with sunglasses.
On the other hand, the use of contact lenses does not require product testing, and thus it became
a very suitable product for virtual purchases via the Internet. Also this is a market in which
there are often technological changes that favor the electronic trade of eyewear or optical
products. Naturally, the trends that appear globally on the optics market and e-commerce, are
reflected in the Croatian market as well, because e-business and with it e-commerce, create a
connected global market.
Ključne riječi
elektronička trgovina
Internet
optičko tržište
online kupnja
Ključne riječi (engleski)
e-commerce
Internet
optics market
online purchase
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:385001
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-09-30 18:44:06