Naslov Specifičnosti maloprodaje putem digitalnih kanala distribucije
Autor Nico Poropat
Mentor Mirko Palić (mentor)
Član povjerenstva Sunčana Piri Rajh (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tihomir Vranešević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet (Katedra za marketing) Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Pod pojmom digitalni kanali distribucije podrazumijevaju se kanali koje poduzeće koristi kako bi prodalo artikle direktno kupcu putem Interneta. Digitalna, jednako kao i fizička distribucija, može biti direktna, multikanalna i omnikanalna. Ne odgovara svaki oblik distribucije svakom poduzeću, već njen izbor ovisi o veličini, financijskim mogućnostima i ciljevima poduzeća. Digitalna maloprodaja je specifična u odnosu na fizičku prije svega jer smanjuje troškove poslovanja te je sveukupno
... Više efikasniji oblik prodaje. Bez potrebe za održavanjem fizičkog prodajnog osoblja, skladišta i uz mogućnost realizacije prodaje u mnogo kraćem roku nego što je to slučaj u fizičkoj trgovini, digitalna maloprodaja opravdava ulaganja napora oko njene implementacije.
Glavne prednosti digitalne maloprodaje s aspekta potrošača su visoka razina personalizacije i niži troškovi artikala, ali glavni izazovi su i dalje sigurnost i povjerenje oko legitimnosti transakcija. Potrošači su sve zahtjevniji i spremni davati nove prilike inovacijama (posebno mlađi potrošači, pripadnici generacija Y i Z). Takvi ukusi i razvoj globalne kulture bivanja u toku s najnovijim trendovima predstavljaju još jedan izazov poduzećima koja su prisutna na Internetu. Dosad je bilo dovoljno samo unaprjeđivati korisničko iskustvo kroz bolji dizajn desktop i mobilnih verzija, ali sa novim desetljećem, potrošači žele sve više kupovati uz pomoć proširene stvarnosti, audio naredbi, visoke razine responzivnosti od poduzeća te sve brže i jeftinije dostave. Korištenjem primjera triju izabranih internetskih prodavaonica, odnosno jedne koja je značajna za poduzeća zapadnog svijeta, druge istočnog i treće iz hrvatske, rad istražuje koje su ključne prednosti i nedostatci svake obzirom na ranije obrađenu teorijsku osnovu.
U konačnici zaključak sumira sadržaj rada u konkretan prijedlog poduzećima kada se na kakav pristup digitalne maloprodaje fokusirati, obzirom na fazu razvoja poduzeća. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) The term digital distribution channels refers to the channels that a company uses to sell items directly to a customer via the Internet. Digital, as well as physical distribution, can be direct, multichannel and omnichannel. Not every form of distribution suits every company, but its choice depends on the size, financial capabilities and goals of the company. Digital retail is specific compared to physical retail primarily because it reduces operating costs and is an overall more
... Više efficient form of sales. Without the need to maintain physical sales staff, warehouses and with the possibility of realizing sales in a much shorter time than is the case in physical trade, digital retail justifies the effort to implement it.
The main advantages of digital retail from a consumer perspective are a high level of personalization and lower item costs, but the main challenges remain security and confidence around the legitimacy of transactions. Consumers are increasingly demanding and willing to give new opportunities to innovations (especially younger consumers, members of Generations Y and Z). Such tastes and the development of a global culture of being up to date with the latest trends pose another challenge to businesses present on the Internet. So far, it has only been enough to improve the user experience through better desktop and mobile versions, but with the new decade, consumers want to buy more with augmented reality, audio commands, a high level of responsiveness from businesses at a faster and cheaper shipping. Using the examples of three selected online stores, that being one that is important for companies in the Western world, the other for the Eastern and the third from Croatia, the paper explores the key advantages and disadvantages of each with respect to the previously discussed theoretical basis.
Ultimately, the conclusion summarizes the content of the work in a concrete proposal to companies when to focus on digital retail and how to best approach it, given the stage of development of the company. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
digitalna maloprodaja
ecommerce
kanali distribucije
odluka o kupovini
multikanalana distribucija
omnikanalna distribucija
Ključne riječi (engleski)
digital retail
ecommerce
distribution channels
purchase decision
multichannel distribution
omnichannel distribution
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:046336
Studijski program Naziv: Ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup Datum isteka embarga: 2022-09-29
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-10-19 16:47:20