Sažetak | Etika postavlja pravila i kodekse poslovnog ponašanja u skladu sa zakonom i ljudskim (profesio¬nalnim) principima i pravima. Uzajamnost moralnog i ekonomskog kriterija, od¬nos etičnog poslovanja i ekonomske učinkovitosti predmet su analize poslov¬ne etike. Poslovna je etika dio primijenjene etike, tj. primjena etičkih vrijednosti na poslovno ponašanje.
Etička problematika, odnosno dvojbe o tome što je etično (dobro), a što je neetično (loše) proizlaze i iz proturječja same poslovne prakse, odnosno različitosti i stupnja usklađenosti interesa pojedinca i ciljeva tvrtke; ciljeva tvrtke i ciljeva društva.
Etika uči što je moralno i prihvatljivo, a što nije; koje djelovanje je moralno, tj. općekorisno i poželjno, kako za pojedinca tako i za cijelu organizaciju, zajedni¬cu.
Duhanska industrija ima štetne posljedice kako za pojedince tako i za cijelu zajednicu. Negativne posljedice pušenja i zdravstveni učinci nisu jedini etički problemi kod proizvodnje, prerade, distribucije i prodaje duhana i duhanskih proizvoda. Proizvodnja duhanskih proizvoda kao i njihova upotreba, ponajviše pušenje cigareta neosporno pridonose onečišćenju okoliša u obliku uništenja prirodnih resursa kao što su šume te onečišćenja tla, vode, zraka i radne okoline. Iz toga također proizlazi veliki etički, odnosno društveno-odgovorni problem. Nadalje, poznata je činjenica da duhanska industrija troši ogroman novac na (transparentno i netransparentno, direktno i indirektno) lobiranje (političara) radi donošenja ili sprečavanja donošenja i implementacije propisa koji uređuju područje proizvodnje, predstavljanja i prodaje duhanskih proizvoda odnosno sigurnosti duhanskih proizvoda.
Općenito se duhansku industriju smatra neetičnom zbog načina na koje duhanske kompanije ostvaruju velike profite od prodaje cigareta te prepoznavanje rizika koje pušenje nosi. Smatra se kako bi duhanske kompanije općenito trebale više gledati interese svojih potrošača te isticati negativne posljedice koje pušenje ima na zdravlje ljudi. Tu veliku ulogu ima i politika, odnosno zakoni koji za cilj imaju spriječiti mlade da puše, a u tu svrhu koriste se različite agresivne kampanje. |