Naslov KLJUČNE KOMPETENCIJE KRIZNIH MENADŽERA
Naslov (engleski) KEY COMPETENCES OF CRISIS MANAGERS
Autor Mia Puh
Mentor Mislav Ante Omazić (mentor) MBZ: 246615
Član povjerenstva Mislav Ante Omazić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Davor Labaš (član povjerenstva)
Član povjerenstva Andrija Sabol (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Kriza, osim što je neželjen i neplaniran period poslovanja svakog poduzeća, sve je češća pojava koja ostavlja mnogobrojne posljedice na gospodarske i poslovne subjekte, javne institucije, ali i na čovjeka kao osobu. Tu je činjenicu potvrdila i iznenadna pojava COVID-19 pandemije. Cijela situacija vrlo je brzo izmakla kontroli, a novonastala pandemija uzrokovala je zdravstvenu krizu koja je vrlo brzo dovela do globalne ekonomske krize koja je značajno utjecala na poslovanje poduzeća u različitim sektorima. Stoga, poduzeća u današnje vrijeme postaju sve više svjesna potrebe pripravnosti na krizne situacije. Najbolji način na koji se poduzeća mogu pripremiti jest uspostava kriznog menadžmenta i kriznog menadžera. Krizni menadžer trebao bi biti upoznat sa svim alatima i instrumentima uz pomoć kojih će predvidjeti krizu i, ako do njene pojave dođe, treba znati kako ju savladati. Ovim radom želi se ukazati na važnost postojanja kriznog menadžera te kako on postaje imperativ poslovanja svakog poduzeća koje teži uspjehu. Dakle, krizni menadžer zajedno sa kriznim menadžmentom trebao bi biti neizostavan dio svake organizacije. Cilj rada je detaljnije istražiti i razumjeti kako i na koji način krizni menadžeri upravljaju u vrijeme krize, koja su potrebna znanja i kompetencije koje trebaju posjedovati te na koji način komuniciraju u kriznoj situaciji u svrhu ispunjavanja ciljeva poduzeća. Kako krizni menadžeri uspješno upravljaju za vrijeme COVID-19 pandemije te koja su znanja i vještine za to potrebne, prikazane su na primjerima dva poduzeća – Printera Grupe d.o.o. i Rotoplast d.o.o.
Sažetak (engleski) The crisis, in addition to being an unwanted and unplanned period of operation of every company, is an increasingly common phenomenon that leaves many consequences on economic and business entities, public institutions, but also on an individual as a person. This was confirmed by the sudden appearance of the COVID-19 pandemic. The whole situation quickly escalated out of control and the emerging pandemic caused a health crisis that very quickly led to a global economic crisis, that significantly affected the company’s operations in various sectors. Therefore, nowadays companies are becoming more and more aware of the need for crisis preparedness. The best way companies can prepare is to establish crisis management and a crisis manager. The crisis manager should be familiar with all the tools and instruments with which he will anticipate the crisis and, if it occurs, he should know how to overcome it. This paper aims to point out the importance of having a crisis manager and how it becomes imperative for every business that strives for success. Thus, a crisis manager along with crisis management should be an integral part of any organization. The aim of this paper is to investigate in more detail how crisis managers operate in times of crisis, what knowledge and competencies they need to possess and how they communicate in a crisis to meet the company's goals. How crisis managers successfully operate during the COVID-19 pandemic and what knowledge and skills are needed for this are shown on the examples of two companies - Printera Group Ltd. and Rotoplast Ltd.
Ključne riječi
krizni menadžer
kompetencije
kriza
COVID-19 pandemija
Ključne riječi (engleski)
crisis manager
competencies
crisis
COVID-19 pandemic
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:335267
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup svim korisnicima iz sustava znanosti i visokog obrazovanja RH
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-09-22 20:55:13