Naslov STRATEŠKO PREUZIMANJE I AKVIZICIJE – PRIMJER TVRTKE BADEL 1862
Naslov (engleski) STRATEGIC TAKEOVERS AND ACQUISITIONS - EXAMPLE OF BADEL 1862
Autor Nataša Kunkić
Mentor Marko Kolaković (mentor) MBZ: 227662
Član povjerenstva Mladen Turuk (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mihaela Mikić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Ekonomika poduzetništva
Sažetak Pomoću rasta kroz preuzimanja i akvizicije, poduzeća nastoje iskoristiti resurse, potencijale, umijeća i snagu drugih poduzeća kako bi izgradila vlastitu poslovnu strategiju. Razni su motivi zbog kojih se poduzeća odlučuju na odabir strategije spajanja i akvizicije, a neki od najvažnijih su: ulazak na nova tržišta, proširenje ponude proizvoda i usluga, smanjenje konkurencije, pristup novim kanalima distribucije i dobavljačima, razvoj novih proizvoda itd. Cilj istraživanja koje je prikazano u ovom radu je prikaz utjecaja preuzimanja i akvizicija na promjenu veličine poduzeća. Dodatno, cilj je analiziranje korištenja preuzimanja i akvizicija od strane domaćih i stranih investitora s ciljem kreiranja zaključaka o učestalosti korištenja. Jedan od najbitnijih ciljeva svakako je prikaz utjecaja spajanja i akvizicije na poslovanje poduzeća, a što je jedan od temeljnih razloga zašto se u istraživačkom dijelu analizira preuzimanje poduzeća Vinoplod Vinarija od strane Badela 1862. U teorijskom dijelu rada dan je teorijski osvrt na preuzimanja i akvizicije uz diferenciranje ova dva pojma te diferenciranje u odnosu na spajanje kao vrlo čestu statusnu promjenu. Preuzimanje može biti prijateljsko te je u tom slučaju riječ o akviziciji te neprijateljsko, odnosno u ovom slučaju je riječ o preuzimanju. Temelji se na činjenici da matično društvo preuzima jedno ili više društava, čime ta ista društva najčešće prestaju postojati. Preuzimanje može biti manjinsko ili većinsko, a što u konačnici uvelike utječe na poslovanje preuzetog društva. U empirijskom dijelu rada analiziran je utjecaj preuzimanja poduzeća Vinoplod-Vinarija od strane poduzeća Badel 1862. Riječ je o prijateljskom, horizontalnom preuzimanju, a koje je ujedno transformiralo poslovanje preuzetog poduzeća budući da je isto bilo u izraženom riziku od propasti poslovanja. Ovo preuzimanje vrlo je bitno i zbog samih kooperanata poduzeća Vinoplod-Vinarija te je u konačnici smanjen negativan utjecaj i na njihovo poslovanje.
Sažetak (engleski) Through growth through takeovers and acquisitions, companies seek to harness the resources, potential, skills, and strength of other companies to build their own business strategy. There are various motives for companies to choose a merger and acquisition strategy, and some of the most important are: entering new markets, expanding product and service offerings, reducing competition, access to new distribution channels and suppliers, developing new products, etc. is shown in this paper is a presentation of the impact of takeovers and acquisitions on the change in the size of the enterprise. Additionally, the aim is to analyze the use of takeovers and acquisitions by domestic and foreign investors in order to draw conclusions about the frequency of use. One of the most important goals is certainly to show the impact of mergers and acquisitions on the company 's operations, which is one of the main reasons why the research section analyzes the takeover of Vinoplod Vinarija by Badel in 1862. In the theoretical part of the paper, a theoretical overview of takeovers and acquisitions is given, with differentiation of these two concepts and differentiation in relation to mergers as a very common status change. The takeover can be friendly and in that case it is an acquisition and hostile, ie in this case it is a takeover. It is based on the fact that the parent company takes over one or more companies, whereby those same companies usually cease to exist. The takeover can be minority or majority, which ultimately greatly affects the business of the acquired company. The empirical part of the paper analyzes the impact of the takeover of Vinoplod-Vinarija by Badel in 1862. It is a friendly, horizontal takeover, which also transformed the business of the acquired company since it was also at high risk of business failure. This takeover is very important because of the subcontractors of the company Vinoplod-Vinarija, and ultimately the negative impact on their business is reduced.
Ključne riječi
Preuzimanja
akvizicije
Badel 1862
Vinoplod-Vinarija
Ključne riječi (engleski)
Takeovers
acquisitions
Badel 1862
Vinoplod-Vinarija
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:029256
Studijski program Naziv: Ekonomika poduzetništva Vrsta studija: stručni Stupanj studija: specijalistički diplomski Akademski / stručni naziv: stručni specijalist/specijalistica poduzetništva (struč.spec.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-10-04 09:27:16