Naslov Doprinos digitalnog doba u poslovanju malih i srednjih poduzeća
Naslov (hrvatski) The impact of digital age on small and medium enterprises
Autor Lea Ravlija
Mentor Ružica Brečić (mentor)
Član povjerenstva Mladen Turuk (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Miroslav Mandić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-09-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Digitalizacija je utjecala na svaki aspekt ljudskog postojanja, a kako se tržište mora prilagođavati potrošaču, ona igra veliku ulogu u razvoju poduzeća. Osim korištenja različitih digitalnih alata u svrhu unapređenja internih procesa, na primjer uvođenje ERP ili CRM sustava, digitalizacija može unaprijediti i druge aspekte poslovanja, primjerice marketing. U kontekstu marketinga, primjer digitalizacije može biti korištenje društvenih mreža u svrhu unapređenja poslovanja. S obzirom na to da su mala i srednja poduzeća su u prošlosti nailazila na brojne prepreke kako bi bile u stopu s velikim poduzećima, dostupnost društvenih mreža im daje mogućnost početka digitalizacije njihovih poduzeća i približavanja velikim poduzećima. Cilj ovog rada je ispitati u kojoj mjeri društveni mediji doprinose poslovanju srednjih i malih poduzeća u industriji ljepote u Republici Hrvatskoj. U kvalitativnom istraživanju provedeno je pet strukturiranih intervjua s vlasnicama poduzeća u industriji ljepote. Rezultati upućuju na to da su mala i srednja poduzeća u industriji ljepote poduzela prve korake prema digitalizaciji u smislu korištenja društvenih mreža u svrhu marketinga te da im navedeni faktori pozitivno utječu na poslovanje. Najčešće korištena društvena mreža je Instagram zbog njegove jednostavnosti i korisnosti, međutim, ne primjenjuju jasno razrađenu marketinšku strategiju. Osim toga, rezultati upućuju da su vlasnice poduzeća najčešće same zadužene za kreiranje sadržaja i vođenje društvenih mreža, u nekim slučajevima su u to uključeni zaposlenici, a konzultanti iz područja marketinga rijetko. Rezultati ovog istraživanja doprinose boljem razumijevanju pozitivnog utjecaja korištenja društvenih mreža na poslovanje malih i srednjih poduzeća. U slučaju da se poduzmu koraci za pravilnije korištenje društvenih mreža u poslovanju koji su identificirani u ovom istraživanju, mala i srednja poduzeća mogu imati dugoročne pozitivne rezultate poslovanja uvjetovane društvenim mrežama. Primjerice, zapošljavanjem savjetnika za društvene mreže, kreiranjem marketinške strategije ili kreiranjem sadržaja u svrhu povezivanja s potencijalnom i postojećom publikom umjesto isključive promocije usluga.
Sažetak (engleski) Digitalization has affected every aspect of human existence, and as the market must adapt to the consumer, it plays a major role in the development of companies. In addition to various digital tools for the purpose of improving internal processes, for example the introduction of ERP or CRM systems, digitalization can also improve other aspects of business, for example marketing. In the context of marketing, an example of digitalization can be used with social networks for the purpose of business improvement. Considering that in the past, small and medium-sized enterprises have faced numerous obstacles to keep pace with large enterprises, the availability of social networks gives them the opportunity to start digitizing their enterprises and get closer to large enterprises. The aim of this paper was to examine to what extent social media contribute to the business of medium and small companies in the beauty industry in the Republic of Croatia. In the qualitative research, five structured interviews were conducted with business owners in the beauty industry. The results indicate that small and medium-sized companies in the beauty industry have taken the first steps towards digitalization in terms of using social networks for marketing purposes and that it has a positive impact on their business. They mostly use Instagram because of its simplicity and usefulness; however, they do not apply a clearly developed marketing strategy. The results also indicate that business owners are most often in charge of creating content and managing social networks. Sometimes employees are involved, and marketing experts are rarely hired for consultancy. The results of this research contribute to a better understanding of the positive impact of the use of social networks on the operations of small and medium-sized enterprises. If steps towards the proper use of social networks in business would be taken, as identified in this research, small and medium-sized companies could have long-term positive business results conditioned by social networks. For example, by hiring a social network consultant, creating a marketing strategy, or creating content for the purpose of connecting with potential and existing audiences instead of exclusively promoting services.
Ključne riječi
digitalizacija
digitalna transformacija
društvene mreže
mala i srednja poduzeća
industrija ljepote
Ključne riječi (engleski)
digitalization
digital transformation
social networks
small and medium-sized enterprises
beauty industry
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:374800
Studijski program Naziv: Ekonomika poduzetništva Vrsta studija: stručni Stupanj studija: specijalistički diplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a specijalist/ specijalistica ekonomije (struč.spec.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-09-30 10:59:50