Sažetak | Tema ovog seminarskog rada je Imgflip.com-web servis za obradu slika i videa. U njemu su nabrojane, objašnjene i kroz primjere prikazane sve funkcionalnosti web servisa.
Uvodni dio opisuje predmet i cilj rada, a to je razrada web društvene stranice za stvaranje i dijeljenje slika i videa. Glavne mogućnosti su izrada su meme-a i GIF-ova. Nabrojani su izvori i metode prikupljanja podataka. Zadnji dio uvodnog djela sastoji se od opisanog sadržaja i strukture rada.
U drugom dijelu opisan je teoretski okvir, tj. općenite informacije o samom pojmu Web servisa i općenito o „Imgflipu“ koji je razrađen u nastavku.
Treći dio se sastoji od glavnih funkcionalnosti, linka web servisa i ekranskog prikaza početne stranice. Glavne funkcionalnosti su izrada meme slika, GIF-ova iz videa i slika, izrada tzv. tortnih grafikona, te mogućnosti različitog uređivanja slika. Opisan je tehnološki okvir, opisano sučelje koje se koristi, formati slika i videa. Spomenut je kratak razvoj samog Web servisa, te je opisan problem kojim se bavi. U ovoj cjelini opisano je i korištenje samog Web servisa „Imgflip“, te njegove funkcionalnosti koje pruža. Naveden je detaljan postupak kreiranja profila, kako se mogu pratiti profili drugih korisnika, te kako izgledaju slične desktop aplikacije kao što su Photoshop, Microsoft Paint i CorelDRAW. U točki gdje se objašnjava poslovna primjena, prvo sam objasnila osobnu primjenu, a tek nakon toga objasnila u koje se poslovne svrhe može koristiti ovaj Web servis. Obradila sam najbliže konkurente, točnije, njih pet, te istaknula pozitivne i negativne strane samog Web servisa. Snage, slabosti, prilike i prijetnje sam prikazala u tablici „SWOT analiza“.
U četvrtom poglavlju opisani su rezultati provedenog anketnog istraživanja. Prije svega, objašnjena je metodologija prikupljanja podataka, te je opisana anketa i raspored postavljenih pitanja. U rezultatima sam prvo obradila sve informacije na temelju demografskih obilježja ispitanika. Pitanja su se odnosila na dob i spol ispitanika. Zatim su slijedila pitanja o statusu i završenom obrazovanju. Nakon toga prikazani su rezultati koji su dobiveni iz pitanja o korištenju Interneta,, koliko sati dnevno ispitanici provode na Internetu, u kojem Web pregledniku pretražuju i gdje najviše koriste Internet. Prikazani su rezultati u koje se svrhe najčešće koriste Internetom. Nakon toga vidljivi su rezultati smatraju li se ispitanici kreativnim osobama, koriste li web servise na engleskom jeziku i alate za obrađivanje slika, te kakvo je
107
njihovo snalaženje s istima. Prikazana su mišljenja ispitanika o plaćanju za takve Web servise, izbjegavaju li registracije, koliko su upoznati s pojmovima „meme“ i „gif“ i još neki osobni stavovi i navike. U posljednjem dijelu ove točke opisani su stavovi ispitanika o pozitivnim i negativnim stranama, te glavnim funkcionalnostima Web servisa. Važno je napomenuti da sam sve rezultate prikazala i tekstualno i grafički radi boljeg snalaženja i bolje predodžbe. Nakon tih općenitih rezultata, sve je prikazano u dvije tablice: u jednoj su rezultati obrađeni prema spolu, a u drugoj prema dobi ispitanika. Svaka od tih tablica nosi svoje zaključke. Na kraju četvrtog poglavlja navedeni su prijedlozi za poboljšanje koji su izvedeni kroz provedeno istraživanje.
U petom poglavlju nalazi se zaključak ovog završnog rada. Ukratko je opisano do kojih sam rezultata došla kroz provedeno istraživanje.
U šestom poglavlju navedena je literatura koju sam koristila. U sklopu toga nalazi se popis knjiga, Web izvora, popis tablica, te popis ilustracija unutar kojega se može pronaći popis grafikona i popis slika.
U sedmom poglavlju priložen je životopis autora.
U osmom poglavlju nalazi se kratki sažetak cjelokupnog rada.
Iza osmog poglavlja se nalazi primjerak on-line anketnog upitnika pomoću kojeg sam sakupila sve ranije prikazane rezultate. |