Naslov Aktivnosti sustavnoga upravljanja markom poslodavca i njihovi učinci na uspješnost poslovanja organizacija
Naslov (engleski) Activities for systematic employer brand management and their effects on organizational performance
Autor Vinko Mostarac
Mentor Nina Pološki Vokić (mentor)
Član povjerenstva Đurđana Ozretić Došen (predsjednik povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-10-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 330 - Ekonomija. Ekonomska znanost
Sažetak Suvremene organizacije se susreću s brojnim izazovima u svome poslovanju. Kao jedan od najvažnijih izazova današnjice zasigurno je potreba organizacije da osigura odgovarajući broj i razinu kvalitete zaposlenika. Općenito gledajući, ljudi, odnosno zaposlenici, srce su organizacije i njezin najvažniji dio. Bez ljudi, ne bi bilo niti organizacije kao takove. To je ono što organizaciju čini jedinstvenom i različitom od drugih organizacija. Stoga, zadobiti povjerenje kvalitetnih zaposlenika, odnosno privući ih i zadržati u organizaciji, nužnost je organizacija kako bi opstale na konkurentskom tržištu. Kako bi organizacije uistinu u tome bile uspješne, potrebno je provoditi određene aktivnosti koje bi rezultirale poželjnošću organizacije kao poslodavca te drugim učincima. Istraživanje u svrhu izrade ovog rada usmjereno je na područje marke poslodavca i njezine izgradnje. Glavni cilj ovog rada bio je istražiti i utvrditi povezanost aktivnosti izgradnje marke poslodavca koje organizacije provode i učinaka izgradnje marke poslodavca na poslovanje organizacija. Od iznimne je važnosti spoznati koje aktivnosti organizacije poduzimaju kako bi izgradile i upravljale svojom markom poslodavca, ali i identificirati koji su rezultati, odnosno mogući učinci provođenja tih aktivnosti. U prvom dijelu rada prikazan je teorijski okvir predmetnog područja istraživanja. Na temelju toga stvoren je okvir za provođenje empirijskog istraživanja u Republici Hrvatskoj. Ispitivanjem odgovornih osoba u organizacijama dobiven je uvid u aktivnosti izgradnje marke poslodavca koje organizacije provode; ispitivanjem sadašnjih i potencijalnih zaposlenika dobiven je uvid u privlačnost organizacija kao poslodavaca; a korištenjem objektivnih pokazatelja organizacijskog uspjeha dobiven je uvid u financijske učinke upravljanja markom poslodavca, odnosno provođenja aktivnosti izgradnje marke poslodavca. Nalazi provedenog istraživanja ukazuju na povezanost provođenja aktivnosti izgradnje marke poslodavca i statusa poželjnog poslodavca, privlačnosti poslodavca, troškova osoblja te prihoda, neto dobiti i povrata na ulaganja organizacija. Budući da je primjetan nedostatak relevantnih znanstvenih istraživanja iz područja upravljanja markom poslodavca, kako u svijetu tako i u Republici Hrvatskoj, nalazi provedenog istraživanja služe za izradu okvira i smjernica upravljanja markom poslodavca te predstavljaju temelj za usmjereno i proaktivno upravljanje markom poslodavca kako u organizacijama u Republici Hrvatskoj, tako i šire.
Sažetak (engleski) Modern organizations are faced with many challenges in their business areas. One of the most important challenges nowadays for organization is necessity to ensure the appropriate number and quality of employees. In general, employees are the heart of every organization and its most important part. Without people, there would be no organizations as such. The employees are what makes an organization unique and different from others. Therefore, in order to survive in the competitive market, organization need to gain the trust of competent employees and attract and keep them in the organization. In order to be successful indeed, organizations have to implement certain activities which would result in the desirability of the organization as an employer and other outputs. The research of this dissertation is focused on the area of the employer brand and activities of employer branding. The main goal of this dissertation was to investigate and determine the relationship of employer branding activities that organizations undertake and the effects of employer branding activities on organizational performance. It is utmost important to reveal which activities organizations are undertaking in order to build and manage their employer brands, and also to identify the other outcomes of the implementation of these activities. The findings of the research indicate the relationship between the implementation of employer branding activities and status of the employer of choice, the employer attractiveness, staff costs and organizational income, net profit and return on investment. Since there is a noticeable lack of relevant global as well as domestic scientific research in the area of employer brand management, findings of the research could serve for the development of the employer brand management framework and as a basis for directional and proactive employer brand management in organizations in the Republic of Croatia as well as wider.
Ključne riječi
marka poslodavca
upravljanje markom poslodavca
aktivnosti izgradnje marke poslodavca
učinci izgradnje marke poslodavca
privlačnost poslodavaca
financijska uspješnost organizacija
Republika Hrvatska
Ključne riječi (engleski)
employer brand
employer brand management
employer branding activities
effects of employer branding activities
employer attractiveness
financial organizational performance
the Republic of Croatia
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:344916
Datum promocije 2022
Studijski program Naziv: Ekonomija i poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski doktorski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti, područje društvenih znanosti, polje ekonomija (dr. sc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-10-12 09:35:21