Sažetak | U ovom radu, promatran je splet prodavaonica kao čimbenik posjećenosti trgovačkih centara
na primjeru Grada Zagreba. Stoga, naglasak je bio stavljen na teorijsku obradu problema rada,
ali i na empirijsko istraživanje percipiranosti važnosti spleta prodavaonica kao čimbenika
posjećenosti trgovačkih centara. Trgovački centar predstavlja skupinu građevina i drugih
poslovnih objekata, unaprijed planiranu i razvijenu a kojom se upravlja po principu jedne
građevine. Trgovački centri kao takvi imaju jedinstveno pročelje, jedinstven unutarnji, javni
prostor te jedinstvena parkirališna mjesta.
Suvremeni trgovački centri, objedinjuju prodajnu i uslužnu funkciju trgovine kako bi
zadovoljili potrebe suvremenih kupaca tj. potrošača. Unutar trgovačkih centara nalaze se
prodajni objekti neprehrambenih proizvoda, prodajni objekti prehrambenih proizvoda,
prodajni objekti odjeće i obuće, ugostiteljski objekti, financijske ustanove i dr.
Koncentriranost svih za potrošača bitnih prodajnih objekata unutar jednog, jedinstvenog
prostora, u funkciji je zadovoljenja njegovih potreba. No, splet prodavaonica unutar
trgovačkog centra mora biti pažljivo složen kako bi se doista osiguralo zadovoljenje
potrošačevih potreba.
Splet prodavaonica, jednako kao i drugi čimbenici (pozicioniranost trgovačkog centra kao
branda, demografske karakteristike posjetitelja, životne situacije, pristupi trgovačkom centru,
raspoloživost slobodnog vremena kao i raspoloživost novčanih sredstava), utječe na
posjećenost trgovačkog centra, a posljedično i na životni vijek trgovačkog centra. |
Sažetak (engleski) | In this paper combination of stores is observed as a factor for visitation of shopping malls as
seen on example of Zagreb.
Therefore, emphasis is put on theoretical process of thesis problem and also on empirical
research of importance of malls combination of stores as a factor for their visitation.
Shopping mall represents a group of structures and other business objects, planned ahead and
developed, that is managed as one object.
Shopping malls as such have unique facade, interior exterior and parking lots.
Modern shopping malls combine selling and service functions of a shop so they could satisfy
needs of modern consumers.
There are many different kind of stores i.e. non-food, food, shoes and clothes shops, financial
institutions,eating and drinking establishments, etc.
All stores mentioned above being placed on the same spot is very important for a consumer
and his needs.
To truly satisfy consumers needs combination of stores inside of mall must be carefully
arranged.
Combination of stores is as other factors (i.e. location of mall, consumer demographics,
transport accessibility, free time and money availability ) equally important for a sopping
malls visitation and his life span. |