Sažetak | Kao što je već rečeno, službene definicije kvalietete nema. Svaki pojedinac kvalitetu percipira
na različit način. Zajednička karakteristika svih definicija kvalitete je zadovoljavanje potreba
kupaca. Kvaliteta je kroz povijest, u organizacijama, poprimala različita značenja i važnost. S
razvojem znanosti i tehnologije, dolazi i do sve veće potrebe za većom razinom kvalitete,
zadovoljavanjem potreba kupaca, nadmašivanjem njihovih očekivanja, a samim time i
ostvarenjem konkurentske prednosti. Zbog svega navedenog, organizacije su prisiljene
konstantno poboljšavati razinu kvalitete i u njezino poboljšanje uključivati sve zaposlene, što
je dovelo do razvoja potpunog upravljanja kvalitetom (TQM). TQM je sustav upravljanja
kvalitetom koji nastoji maksimizirati konkurentnost organizacije putem kontinuiranog
unapređenja kvalitete proizvoda, ljudi i procesa, a koji se odnosi na potpunu posvećenost
organizacije i njezinih zaposlenika kvaliteti. Pored TQM-a, javljaju se još dva sustava za
upravljanje kvalitetom, a to su ISO standardi i Šest sigma. ISO standardi su serije standarda
koje je definirala Međunarodna organizacija za standardizaciju u svrhu osiguranja kvalitete
proizvoda ili usluga. ISO standardi daju okvir za dokumentiranje kako certificirana
organizacija testira proizvode, ispravlja pogreške, vodi evidencije, trenira zaposlenike, kakav
ima odnos s dobavljačima te kakve su joj politike i prakse servisiranja. Šest sigma je
pametniji način vođenja kompanije, razvijena je s ciljem smanjenja broja pogrešaka na
najmanju moguću razinu, povećanja produktivnosti i kvalitete te smanjenja troškova. Šest
sigma usredotočuje se na tri različita područja, a to su poboljšanje zadovoljstva kupca,
smanjenje ciklusa vremena te smanjenje pogreški proizvoda. |