Naslov Uloga organizacijske kulture u poticanju inovacije
Naslov (engleski) The role of organisational culture in stimulating innovations
Autor Frane Kinkela
Mentor Ivana Načinović Braje (mentor)
Član povjerenstva Lovorka Galetić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jasna Prester (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2015-09-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Inovacije predstavljaju bitan segment razvoja poduzeća i praćenja trendova u gospodarstvu, te na takav način osiguravaju poduzeću konkurentan položaj na tržištu. O tome kako će poduzeća biti okrenuta inovacijama u smislu poticanja njihova razvoja ili pak o brzini njihova prihvaćanja, uvelike može ovisiti o organizacijskoj kulturi poduzeća.
Organizacijska kultura je opći obrazac ponašanja, zajedničkih uvjerenja i vrijednosti članova neke organizacije. Za prikaz organizacijske kulture potrebno je detaljno opisati njene elemente. Elemente dijelimo na one koji su vidljivi i oni koji se na prvi pogled ne vide, ali se osjete i uvelike utječu na formiranje cjelokupne slike o kulturi neke organizacije.
Inovacija označava primjenu novih i/ili poboljšanih procesa, ideja, proizvoda, usluga, kao i njihovih kombinacija. Inovacije dovode do dodatnih i novih koristi prilikom njihove primjene, kako u smislu smanjenja troškova proizvodnje, povećanja efikasnosti (manja količina proizvodnog škarta i korištenih inputa za proizvodnju iste količine nekog proizvoda), tako i porasta razine kvalitete, što u konačnici dovodi do povećanja tržišne konkurentnosti nekog poduzeća.
Cilj diplomskog rada je putem anketnog upitnika analizirati utjecaj vrijednosti, normi i artefakata organizacijske kulture na poticanje, razvoj i primjenu inovacija bilo da se radi o inovacijama procesa, proizvoda, organizacije ili inovacija marketinga. Provedena analiza omogućit će uvid u to koliko su inovacijama orijentirani elementi odnosno pokazatelji organizacijske kulture te na koji način oni utječu na ukupnu inovativnost poduzeća.
Sažetak (engleski) Innovations are an essential segment of a company development and monitoring of economic trends thus ensuring competitive market position to the company. The extent of the company's commitment to innovations in terms of encouraging their development or readiness to accept them may greatly depend on the company’s organisational culture.
Organisational culture is a general pattern of conduct, shared beliefs and values of the members of an organisation. For a proper presentation of organisational culture, detailed description of its elements is required. These elements include readily visible elements and those that are not visible at a first sight but are perceptible and greatly influence the creation of a comprehensive image of the company’s organisational culture.
Innovation means application of new and/or improved processes, ideas, products, services and any combinations thereof. Innovations result in additional and new benefits during their application, both in terms of reduced manufacturing costs, increased efficiency (lower production scrap rates and less input required for the manufacture of the same quantity of a product), and in terms of higher quality level, which eventually lead to increased market competitiveness of a company.
The aim of this graduate thesis is to analyse, based on a survey questionnaire, the impact of organisational culture values, standards and artefacts upon encouraging, development and application of innovations, whether involving the innovation of processes, products, organisations or marketing. Such analysis will provide an insight into the extent to which the organisational culture elements or indicators are innovation-oriented and how they influence the overall innovativeness of a company.
Ključne riječi
organizacijska kultura
elementi
inovacije
izvori
koristi
utjecaj
Ključne riječi (engleski)
organisational culture
elements
innovations
sources
benefits
influence
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:148:198055
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-11-16 14:40:48